Gå til innhold

trenge tips t bleie avvenning!!!

Anbefalte innlegg

har en gutt på 3 år som skal vennes av med bleier i sommer, men har prøvd å få han til å sitte på potte eller do, gjort mitt beste for å oppmuntre han til å si ifrå når han skal på do, sånn att han kan bli ferdig me disse bleien,, men han vil bare ikke =(

TIPS ANYONE??????????????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143321656-trenge-tips-t-bleie-avvenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sommer er jo en kjæmpe tid å slutt på hvis du spør meg. Bare ta av bleia. Enkelt å greit.

La han gå få i bare trus /bokser. . Får regne med litt ulykker. Så er det sommer å! Rekk dokk ikke inn, så la han få prøv seg å tiss ut. :)

La han bare få prøv seg frem på hva han synes er best.

Om det så er potte eller do.

Men ikke gi opp halv veis å hiv på bleia igjen.

'Når vi slutta med bleia her , så sluttet vi bare å ta på den. Bleia var bare til natten. Blev mange do besøk. Men du kan jo gjøre noe arti utav all de besøken.

Gi han en klistermerkebok. Der han får et klistermerke for hver gang han klard å gjøre noe på doen.

Ha gjerne litt ulike klistermerken liggendes. Så får han selv velg hvilken en han vill ha etter han har vart flink. : )

• 2 uker senere...

jeg sliter med det samme her og her er problemet at han nekter for å ha bæsjet og synes ikke det er noe problem å gå med bæsj i bleien. Håper det er mer ekkelt i trusen. Men hva skal jeg gjøre dersom han bæsjer eller tisser i trusen og ikke bryr seg?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...