Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva lurer du på da?

Her har det iallefall funket.-)

Vet ikke om det er det som gjorde susen, men det skader ihvertfall ikke å prøve når du har mistet 2 ganger.

Crinonen bør du starte på ved bekreftet graviditet og Albyl -E til rundt uke 6. Det var ihvertfall min oppskrift:-)

Hei

Akkurat hatt forelesning på jobben om Albyl-E og det viser seg at det ikke har noen effekt. Crinone kan hjelpe hvis du ikke produserer nok progesteron på egenhånd. Men ellers skal kroppen klare den biten selv ved en normal graviditet :)

Håper det svarer på det du måtte lure på :)

Ehhh, hvordan kan du si at det er bevist at Albyl-e ikke fungerer???

Det er blodfortynnende og sørger for b.l.a bedre sirkulasjon i underliv og morkake. Som er helt avgjørende for enkelte som sliter med f.eks. forkalkninger og propper i morkaka!

Det er mange fler faktorer som også spiller inn der blodfortynnende kan ha en avgjørende effekt.

Så hvilken forelesning har du lært at det er uten virkning på?

Ikke lenge siden venninna mi måtte sette igang fødsel i uke 20 pga morkakesvikt(propper) dvs babyen fikk ikke nok næring pga sviktende utveksling i placenta.

Ifølge en av landets beste spesialister kunne desverre dette ha vært unngått med bruk av blodfortynnende tidligere i sv.skapet!!

Gjett om hun har resepten klar for uthenting dersom hun blir gravbid igjen?

Ja man har i alle år tenkt at det ville ha en god effekt på livmoren.

Men med studier gjort i Norden viser det seg annerledes.

Og var nylig et spesialist møte for Gyn.leger/IVF leger i Norden hvor det ble klargjort at Albyl-E ikke hadde noen effekt på om man blir gravid eller ikke. (foredrag etter dette jeg har vært på)

Ja det er noen som må ha det under et svangerskap på et senere tidspunkt, men det av andre årsaker enn om et embryo fester seg eller ikke. Sik som du beskriver med din venninne.

Ville aldri sagt dette hvis jeg ikke hadde hold i det :)

Annonse

Skjønner den!

Men, det er fortsatt et ledd i utprøvingen til de som mister gang på gang med eller uten funn under utredning.

Hun som spør har mistet 2 ganger, og lurer nok på dette i forhold til å prøve videre kan jeg tenke meg.(?)

Spesialisten jeg går til, sier det er høyere % uttelling med vellykket utvikling med blod.fort. enn uten.

De vet aldri om det er akkurat DET som gjør forskjelllen dersom ingen funn er gjort ihht utredning, men uansett gir det en høyere suksessrate for at sv.skap og embryo utvikler seg.

I såfall tror jeg de lærde strides, men for oss som har mistet flere ganger, tar jeg heller sjansen på at det kanskje hjalp, enn ikke:-)

Ahelene, hvis jeg forstår deg rett nå så snakker du om en evaluering om albyl-e for å gjøre det lettere å bli gravid?

HI mente bruk av albyl-e ved graviditet forebyggende pga gjentatte aborter. Er det det du mener ikke har noe effekt?

Hei,

Jeg går på klexane (også blodfortynnende). Er gravid for fjerde gang på 15 mnd (mistet 3 ganger) Siden graviditeten er et resultat av et fryseforsøk (IVF), går jeg også på Lutinus (samme som crinone) Men det jeg lurer på er hvor lenge dere som har erfaring, brukte blodfortynnende? Klinikken har sagt til uke 7, men jeg er redd for å slutte for tidlig. Mistet i uke 9 i høst.....

Hei Glow2011!

Crinonen skulle jeg bruke til uke 12, da kroppen i større grad prod. nok progresteron selv. Hadde litt ekstra medisin, så gikk i nesten 14 uker, og det hadde ingenting å si.

Albyl-e skulle jeg bruke til ca. uke 20.

Det ble uke 24 av det, siden det ble først da jeg kunne få en ordentlig doppler-ul for å sjekke blodgjennomstrømningen i navlestrengen.

Vet at legene sier veldig forskjellig, men min spesialist sa ihvertfall at det ikke gjorde noen skade på noe sett og vis at jeg holdt på litt lengre.

Tror de fleste bruker blod.fort lenger enn uke 7...... (?)

Tusen takk for svar :-)

Jeg trodde også at jeg skulle gå lenger, så ble litt paff da de sa til uke 7 (aner ikke om de mente til og med, skrev bare til uke7)

Skjønner jo at man ikke trenger å gå lenger om man ikke har mistet før, men etter 3 aborter kjenner jeg at jeg vil gjøre hva som helst for at dette skal gå. Uansett så tror jeg at jeg tar det til og med uke 8, da er jeg tilbake fra ferien og skal på første UL.

Jeg skal bare ta lutinus til og med uke 10, men mulig jeg tar litt lenger om jeg har noe igjen. Dette er et fryseforsøk, så jeg produsere ikke noe progesteron selv.

Stole jo egentlig på legene, men når man høre at det praktiserers så ulikt, blir jo man veldig usikker.

Ja snakker om å bruke Albyl-E for å øke sjangsen for å bli gravid og holde på et tidlig svangerskap (før uke 12).

Undersøkelsen som ble gjort ga halvparten av kvinnene placebo og halvparten Albyl-E. Dette er kvinner som har vært til IVF/ICSI. Ingen økning i graviditetsprosent. Heller ingen redusering av aborter i Albyl-E gruppen. Nordisk undersøkelse.

Man må også huske på ulempene ved å bruke blodfortynnenede.

Men selvfølgelig må de kvinner med risiko for blodpropp og lignende ha Albyl-E i et svangerskap :)

Takk for engasjementet!!:) jeg har vært på jobbreise et par dager så ikke helt fått med meg alt. Jeg stoler 100 % på min gynekolog i forhold til om Albyl -E og evt crinone er riktig å ta. Hun sa at det ikke var sikkert det ville ha noen effekt men at det også godt kunne gi en støtte. Min gyn er absolutt ikke en som skriver ut resepter i hytt og pine og som jeg har stor tro på at naturen skal gå sin gang så jeg er ikke i tvil om at det er en grunn til at hun skriver ut Albyl -E. Jeg lurte egentlig på alt og ingting, nå har jeg begynt og har allerede vent meg til det :)

Annonse

Jeg har hatt 3 aborter, og ble satt på Crinone og Albyl-e :) Dette har fungert utmerket på meg, og jeg er nå i 14 svangerskapsuke :)

Fikk beskjed om å gå på Crinone til og med uke 13, mens Albyl-e skal jeg gå på til uke 24 sånn ca :)

Anbefaler dette på det sterkeste til de som har mistet flere ganger! Det har fungert på både meg og ei venninne, og det skal jo absolutt ikke være noe farlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...