Gå til innhold

en fungerende eggleder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært til HSG- røntgen idag, de så at den ene eggelederen helt klart var åpen, men han kunne ikke si for sikkert om den andre var det. får ikke svar før om en uke. har planlagt å reise til stork for inseminasjon til helgen, kan jeg bli gravid hver måned med en eggleder? eller vil det da kunne gå annenhver måned? huff nå er jeg så lei meg altså:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har googla og det går visst bare annenhver måned:( what to do.

Skrevet

Hei. Jeg har en tett eggeleder og det er dessverre ikke annenhver gang :-( Jeg tok UL hver mnd for å se hvilken side folikken var på. Det var tilfeldig hvilken side det var, det handler om hvilken folikk som er størst og som vil slippe seg under eggeløsninga. Jeg hadde en gang på 4 mnd på rad eggeløsning på feil side, det var virkelig frustrerende. Men, det gode er at jeg var på UL hver gang og gjorde ikke bomtur til Danmark. Jeg anbefaler virkelig UL for å sjekke hvilken side du får eggeløsning på. Jeg brukte gynokolog som hadde refusjon fra det offentlige, det private ville ha blitt altfor dyrt.

Gynokolgen som utredet meg sa at jeg måtte bare ta sjanse og reise nedover hver gang mnd :-( Noe som jeg syntes var veldig rart. Jeg tok da kontakt med en annen gynokolog og han sa at det ville bli ganske dyre sjanser å ta. Glad jeg byttet gynokolog :-)

Lykke til med prosessen :-)

Skrevet

takk for svar:) ja, da blir det jammen ikke så lett å bli gravid! skal til UL på torsdag, men problemet er jo da at jeg ikke har svar på hvilken side som er åpen. må ringe og mase på rikshospitalet i morgen. vil jo ikke hoppe over en eventuell mulighet.

Skrevet

Jeg har begge egglederne, men har hatt eggløsning stort sett hver gang på venstre. Der er det også større eggproduksjon. Gynekologen sier det er vanlig at man har en side som er dominerende. Håper du finner ut av det og at eggkøsningen kommer på rett plass. Venting er forferdelig!!! Har måttet avbryte 6. ivf-forsøk 2 gang nå.

Skrevet

åh, da håper jeg virkelig at det er den dominante siden som er åpen! har ringt mange ganger og mast på rikshospitalet idag, og det viser seg at den andre ikke er tett, men trang. noen som vet om jeg kan bli gravid med denne da? prøver å google

Skrevet

hurra det blir egg fra riktig side:) folikklen var bare 1,3 så da drar jeg vel om noen dager når testen viser positiv:)

Skrevet

hurra!! Masse masse lykke til =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...