Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden vært i veldig dårlig form, på kontroll for en uke siden hadde jeg høyt BT, Lå på 140/90, 146/95 og 150/105. Urinprøven var fin, men har hatt hodepine og synsforstyrrelser. Så jordmor ville ha meg inn til ny kontroll.

Jeg varierer veldig i formen, får jeg være ekstremt lat og bare ligge å sose på sofaen så føler jeg meg i grei form, men med en gang jeg prøver meg på noe, f.eks lage middag, gå på butikken, gå tur med hunden, gjøre husarbeid osv blir jeg dårlig med en gang. Jeg får hodepine, blir ør og uvel i kroppen, småkvalm og begynner å svette.

I dag var jeg på ny kontroll, urinprøven var fortsatt fin, men BT var 160/87 og 150/94, fikk beskjed om å komme inn til ny måling i slutten av uken.

Jeg holder på å blir gal, jeg føler meg så laaaat, og har ekstremt dårlig samvittighet ovenfor mann og barn, noe som i grunn egentlig er tullete.

Jeg har hatt svangerskapsforgitning før, men da kom det brått. Kan dette være tegn på at det er i ferd med å skje igjen?

Begynner å få en del ødemer i bena og fingrene, er faktisk veldig flau over mine potetfingre for tiden, fysj de ser ekle ut. Gifteringen er for lengst pensjonert. Jeg er 33 uker på vei foresten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dytter denne opp igjen :)

Skrevet

Vet ikke helt om det er så mye hjelp i fra meg.Men mitt blodtrykk er akkuratt det samme som deg.Bare at min slår utslag på proteiner.

Har ingen hodepine,synsforstyrrelser eller vondt i ribbeina.Har vært på 2 kontroller på sykehuset for å se om det var sv.forgiftning.

Om dette er ett tegn vet ikke jeg da jeg er førstegangs.

Hadde tatt en telefon til føden for å sjekke siden du allerede har hatt det.

Hvordan er formen i dag forresten?

Skrevet

Formen er veldig opp og ned, jeg har en forferdelig hodepine som kommer og går. Syns det er vanskelig å fungere om dagene for merker jeg blir fort dårlig. Og jeg må bare tvinge meg i gang da jeg har et barn som skal sendes avgårde på skolen og et barn som jeg enda er hjemme i permisjon med.

Blir lange dager før mannen kommer hjem fra jobb, heldigvis får jeg lagt meg ned en times tid siden mellomste enda sover på formiddagen.

Hva fant de ut på sykehuset? Hadde du SF? Hvor langt er du på vei?

Jeg kan heller ikke huske jeg var noe spessielt dårlig når jeg hadde det første gangen, fikk beskjed om at jeg hadde SF, dro på sykehuset, og vips så var barnet ute, ble akutt keisersnitt da jeg ankom sykehuset. Hadde da skyhøyt BT, masse protein i urinen og enormt med menger vann i kroppen.

Takk for svar :)

Skrevet

da er jeg innlagt for sf.Blodtrykket er veldig høyt.3+ på urinen.Blir liggene her i midten av neste uke før fødselen blir satt i gang..Kjempe artig.

Er forresten 37+2.

Skrevet

Jeg ble satt igang med blodtrykk på 170/100. Ingen proteiner men 3+ i ødem. Følte meg helt fin.

Jeg ville også ringt føden. Pronto.

Skrevet

Tusen takk for svar, i dag har jeg vært en tur på kontroll hos legen. Og jeg er rimelig forvirret. Ble først målt blodtrykk av damene på labben med en blodtrykksmåler, da fikk de opp et blodtrykk på 140/93 og 137/95. Urinen hadde utslag på blod, men ikke proteiner.

Legen ville da ha meg inn på samtale, han målte også blodtrykket mitt flere ganger, men da på den gamle måten, da fikk han et snitt på 125/65 sa han og at de maskinene måtte være feil.

Det er målt på 3 forskjellige blodtrykkmålere, kan alle de ta SÅ mye feil? På legekontoret ble det prøvd ut to forskjellige maskiner. Men legen sto på sitt, han hadde rett, mitt blodtrykk er perfekt. Hodepinen kommer fra nakken og jeg er i fin form fikk jeg beskjed om.

Han skrev til og med et brev jeg skal ta med meg til jordmor på kontroll om hannes funn, og der har han til og med skrevet at jeg var rolig og bekvem i situasjonen og i veldig fin form. Enda jeg fortalte han at jeg har følt meg veldig dårlig i det siste.

Hva i alle dager skal jeg tro?

Skrevet

Jeg dytter denne opp igjen jeg :)

Skrevet

be om en annen leges mening, om nødvendig på legevakten eller føden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...