Gå til innhold

Ang flytting til svigermor.

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at vi kanskje skal flytte til svigermor. Vi må spare penger nemlig. Og jeg må få meg lappen. ( bor ganske langt uti bushen, så lappen en viktig ) og det har jeg ikke råd til hvis vi bor der vi bor. (vi har dårlig råd ) Vi sparer 7500 kr i mnd på å flytte. Men mitt problem er min mamma. Ho bor 1 time unna og er her fast 1 dag i uka og innimellom flere ganger hvis det er noe spes. Men ho er lei seg siden ho ikke ser mini så ofte som andre gjør. ( vi bor på hjemstedet til min mann så alle hans "folk" er rett rundt øra på oss) Og jeg er redd ho kommer til å gå ut av sitt gode skinn av sjalusi hvis vi flytter. Aner ikke hva jeg skal gjøre... Ser dere mitt problem og skjønner hvor jeg skal henn????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143321328-ang-flytting-til-svigermor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flytt - med den risikoen det medfører - og spar penger.

I løpet av et år er det 90.000, hvis dere klarer å sette de pengene i banken i stedet for å svi de av på alt mulig ræl (oppussing av svigermors hus er eksempel på slikt), har dere en pen liten egenkapital etterhvert. Og det dere gjør er jo for fremtiden, ikke for å please mammaen din her og nå.

Men. Skriv en klokkeklar leieavtale med svigermor, hva hun forventer av dere og også omvendt, hva som inngår i leien og hva som ikke inngår.

Det er vel mulig for dere å dra å besøke mammaen din også en gang i blant?

Ta deg en prat med din mor, og legg saken på bordet.

Er du redd hun skal bli sjalu, syns jeg dere skal planlegge å gjøre ting sammen og gjerne fast slik at hun skjønner og merker at du ikke stenger henne ute selv om dere bor hos svigermor.

Jeg og barnefar har bodde hos mine foreldre en periode og det var ingen problem for svigermor. Hun kom på besøk til oss og vi var på besøk hos hun. Vi var flinke til å invitere henne på besøk, vi tok oss byturer sammen eller gikk en tur.

Når dere har dårlig råd og kan spare så mye penger i mnd på å flytte inn til svigermor hadde jeg ikke tenkt meg om flere ganger for å gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...