Gå til innhold

Vil du bli blodgiver? Internasjonale blodgiverdagen idag og jeg er på vervetokt;)


Sugarbells med 2 jenter<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil så gjerne, men får ikke siden jeg har bodd i England de årene da Creutzfeldt-Jakobs sykdom herjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort det jeg også, men blodet mitt blir helt ut i "vasken" hver gang jeg må tappe meg. (sykdom som gjør at ikke andre kan bruke blodet mitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil ikke ha blodet mitt pga medisiner jeg bruker :( men jeg hjelper gjerne til å dytte innlegget opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg å gi blod ja!

 

Men jeg har aldri gjort det før og har mange ting jeg lurer på...

 

Går det når man føler at en forkjølelse er på gang, eller må jeg vente til jeg er helt frisk?

 

Tester de blodet før de evt tapper mye? For å se om det er brukbart mener jeg... :)

 

Hvor mye tar de, og vil jeg bli redusert i formen over lengre tid etterpå?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet om man kan gi blod selvom man ammer? Ammer en på over 1år 2-3ganger i døgnet (har en plan om å slutte etterhvert, men gruer meg til avvenningen...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vervet meg, men det tar jo så tid! Tok prøver i mai, men de regnet ikke med å få meg inn før sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger jeg meg på denne oppfordringen, med en ny oppfordring!

 

Når dere melder dere som blodgiver, meld dere også inn i Benmargsgiverregisteret! Dette gjøres via blodbanken. Kanskje kan nettopp du redde et liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerte meg for over et halvt år siden, men sykehuset har så lite kapasitet at de utsetter og utsetter den første runden med blodprøver ol. ....Kan ikke ha så voldsomt underskudd på blod her da når de ikke setter av ressurser til å ta imot nye blodgivere...

 

Både jeg og min samboer venter på å bli innkalt, men det tar tid her, gett. Vurderer å registrere meg ved et annet sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra tiltak!

Har en sykdom som gjør at jeg ikke får lov, men hjelper med å dytte tråd :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg i går og ble oppringt i dag og har time til testing neste uke! Etter de svarene som kom opp her, så regnet jeg med lang ventetid, så jeg meldte meg selvom jeg fortsatt ammer, men regner med det ikke er verre enn at første gang jeg gir blod blir til høsten når jeg satser på å være ferdig med ammingen helt.

 

Og selvom den internasjoneale blodgiverdagen var i går, så er det fullt mulig for de som ikke så dette i går å melde seg på i dag;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med så mange flotte svar:) blodgivere trengs i perioder. Så noen ganger kan det gå lang tid mellom hver gang man gir.

Ved den trikkehendelsen i Bergen (?) ble det innført krisemoduspåsykehuset og de gikk nesten tom for blod. Da må man ha noen å kalle inn:)

 

I Norge har man de strengeste retningslinjene på blodgiving, men også minst blodgivere i Norden... Vi trenger 30.000 nye i år:)) takk for at dere hjelper til:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt og fått time :D har vært blodgiver før vi flyttet og har ikke kommet så langt som å registrere meg igjen før nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Baremeg&Sprellami... slik var det her også, de brukte 8mnd fra jeg meldte meg i en "sommerkrise" til jeg faktisk gav blod. Men det er et nyttig arbeid, og det er flott at så mange gjør det!

 

Meg vil de dessverre ikke lenger ha, jeg har vist vanskelig årer!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...