Gå til innhold

Gått ned 22kg på 2,5 mnd - hva gjør jeg

Anbefalte innlegg

vet jeg raser ned i vekt, men vet ikke årsaken. Fikk sjokk da jeg gikk på vekten i går. Sist jeg veide meg, for ca. 2,5 mnd siden veide jeg 65 kg. Nå veier jeg 43. Er 1.75m

dvs en bmi på 14

Ringt for å få time med lege, fått time i slutten av august.

Hva skal jeg gjøre?

Fortsetter under...

Annonse

Hvis du går ned på det viset uten at du har lagt om livet ditt kan det jo være tegn på alvorlig sykdom. Ring igjen og krev time med en eneste gang. Du har krav på hastetime! Hvis ikke de har anledning til å ta deg imot må de henvise deg til et legekontor som har tid. Lykke til!

Herregud, 43 kilo på 175 cm?

Det er jo på grensen til å bli innlagt for intravenøs næring... Fortalte du hva som har skjedd, legen skal jo ha en vikar når han har ferie!

Om du ikke kommer inn til legen ville jeg bestilt time hos en privat en, aldri om jeg hadde gått over sommeren for å "vente å se". Hadde du enda hatt litt å gå på, men du var jo slank i utgangspunktet, nå er du avmagret.

Ring, ring, ring!

"Er du bekymret? Her er åtte typiske symptomer på alvorlig sykdom:

1) Uforklarlig vekttap

Dersom du har mistet mye vekt eller mistet appetitten uten noen egentlig grunn, bør du absolutt ta dette alvorlig. Mulige alvorlige årsaker er kreft eller andre alvorlige problemer i fordøyelsessystemet.

- Dette er problemer som i svært liten grad rammer unge mennesker, men er mer vanlige hos eldre og godt voksne, sier Moen."

Klippet fra en legeside... google vekttap og bli skremt, ring lege igjen med en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...