Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes dere det høres ut som om jeg har en rundt gutt? syntes ikke det selv... aldri hatt en valke å ALT av bukser er for stort i livet... Men svigermor sier han er god å rund, men det var vist ikke så rart for han spiste hele tida... hadde ikke gjort meg noe om han hadde vært det, bare kos med litt å gå på men jeg syntes ikke dette stemmer... helt ærlig irriterer det meg litt.. hehe!

På 1års kontrollen i dag ble tallene:

9210 gram å 77cm lang..:) Helt perfekt i mine øyne så klart, å han følger kurven sin perfekt:D

Videoannonse
Annonse
Gjest Meg og mine ♥
Skrevet

Min frøken hadde nesten de samme målene som din, men hun var 100 gram tyngre og 1 cm lengre. Og hun har alltid vært den miste når vi har vært sammen jevnaldrende.

Uansett, så lenge ungen er frisk, fornøyd og følger sin egen kurve, er jeg super fornøyd;)

Skrevet

er fornyd jeg:) men kjenner det irriterer meg når svigermor skal komentere det HVER gang hun ser han:) Iallefall når han ikke er av den største... ligger jo under gjennomsnittet på percentil skjemaet også...

HI

Skrevet

Han er ikke rund med de målene der.. Heller slank ville jeg ha sagt! Jeg har alltid hatt en slank gutt og da han var 77 cm var han over 10 kilo og da kan jeg umulig forstå at din kan være rund (min har heller ikke en eneste valk ;-)

Så drit i det svigermor sier og si at han ligger nok litt under gjennomsnittet når det gjelder vekt for sin alder, og at han i forhold til lengden er ganske slank (lengden er på snitt for en 1 åring, men vekten er under snitt). Gjennomsnittsvekt for de som er 77 cm er faktisk ca 1 kilo mer enn gutten din. Så du har helt rett, og svigermor har feil (eller eventuelt har dårlig syn).

:-D

Skrevet

God og rund? Da eldstemann var 78 cm var han nøyaktig 10 kg og både lege og helsesøster bemerket at han var lang og slank.

Skrevet

På 1 års kontrollen var veslemann 77.5 cm og 11 kg.. Synes ikke han er rund i det hele tatt jeg! Ikke nevnte helsesøster noe om det heller..

Skrevet

Jenta mi var 8700 g og 75 cm på 1-årsktr. Men utrolig nok får jeg også hele tiden høre av både bekjente og fremmede hvor god og rund hun er... Hehe. Hun ligger jo sikkert på nederste percentil, men har alltid fulgt sin kurve. Men grunnen til at folk tror hun er godt i hold er nok pga. bolleskinnene hennes. Folk tror at dersom barn har bolleskinn og folder i håndleddet så er de tykke. Det stemmer ikke;)

Skrevet

Har akkurat samme "problem":) Kjempe fint svar!!!! dette skal jeg nok si til svigermora mi!!!!!!!!!!:)

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Jeg syns din er liten jeg! :-) Eller så er det bare min som er svær! :P

Da min var 77,5cm, så veide han 10.235 og var bare 8 mnd! ;-)

I dag har vi vært på 1årskontroll og gutten er 84cm og 12430g. Vekten ligger flott i forhold til høyden og helsesøster er veldig fornøyd med kurvene, men jeg tenker nok at svigermoren din ville sett på sønnen min som en gorilla i forhold til din! ;-)

Skrevet

Oj, stor gutt, Junigull! Min Lillegull var 81 cm og 10,4 kg.

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Hun er jo lang hun og da! :-) Dette hadde blitt et flott par! :P Det er morsomt å følge med på hvordan det går Juni-10 barna.

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Signerer denne, juli10blejuni10:) . Jeg har riktig nok en stor gutt, men han er ikke tykk på den måten. Han er kraftig bygd (lik sin far), men han har aldri hatt slike babyvalker på lårene, rundt henda osv.! Men denne karen har et par saftige bollekinn og de blir stadig bemerket.. Og det kan være slitsomt.

Skrevet

Så mange morsomme innlegg, jeg må flire litt her jeg sitter;) Veldig gøy å høre hvordan det går med juni-bebisene våre! Jeg kan foressten fortelle at den lille jenta mi ihvertfall ikke slekter på mora si når det gjelder vekt. Jeg var faktisk utrolige 10 kg da jeg var bare 4 mnd (tro det eller ei!) hehe... Å det på omtrent bare morsmelk, helt ufattelig spør du meg. Så her var det ikke bare fold i håndleddet nei, ser ut som en liten flodhest som skal bades når jeg ser bilder, hehe... Heldigvis strakk jeg meg da jeg ble mer aktiv;) så lillegullet mitt slekter nok på pappan sin som var ei lita flis på 10 kg når han var 2 år. Snakk om to ytterpunkter på skalaen;) for de som lurer, så vi er begge normalvektige idag:)

Skrevet

På ettårskontrollen var jenta mi 8300 gram og 72 cm lang. Ikke store jenta da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...