Gå til innhold

Flere som sliter med kvalme?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 8 nå å satt sist for noen få dager siden å sa til legen min at jeg var veeldig glad for at kvalmen ikke hadde ankommet ennå!

Skulle vell ikke gjort det! Er kvalmere enn noen gang, og har faktisk måttet være hjemme fra jobben idag.

Spiser ofte men lite, drikker farris og eplemost, spiser grønne sure epler, knekkebrød, tyrkisk pepper osv osv. Har prøvd alt, men kvalmen gir ikke slipp altså!:S

Brekker meg ofte, men kaster sjelden opp. Trasig å være så kvalm nå da siden jeg omtrent akkurat har fått meg ny jobb:/

Flere som har det sånn?! Hååper viirkeli det gir seg snart!!:)'

Eneste som trøster er jo at det faktisk er godt for noe! Kommer noe nydelig ut av det til slutt:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ugh, ja.

Er kvalm hele døgnet, og har de siste nettene våknet og vært kvalm. Ikke så mye at jeg kaster opp, men brekker meg ofte. Det er fryktelig slitsomt. Jeg har bestemt meg for å holde ut på jobben så lenge jeg ikke kaster opp, men etter arbeidsdagen er jeg helt tom. Det blir ikke gjort noenting hjemme og hybelkaninene lever glade, fete dager :)

Er i uke 10 nå (9+2), og teller dager til det forhåpentligvis kan begynne å lette mot uke 12. Krysser fingrene for det altså. Har prøvd det meste av gode råd, men det som fungerer en dag gir meg brekninger dagen etter. I dag er det røde epler som gjelder. Går med seabands og småspiser hele tiden.

Har trøstet meg med at det er for en god sak nå i 3-4 uker, men sliter med å holde motet oppe. Prøver å finne på noe som gjør meg i godt humør for det hjelper å få tankene på noe gøy.

Hold ut, alle dere som sliter med kvalmen. Dere er heltinner!!

Skrevet

Er i uke 10+6 og har slitt med kvalmen siden uke 6. Små spiser heile tiden men klarer ikkje snop. Har ikkje lakt på meg. Kvalmen dreper heile gleden med og vere gravid.

Skal på ferie 18 juni til Tyrkia og håper det går bra. Håper kvalmen forsvinner rundt uke 12. XXXXXXXX fingrene for at det forsvinner for meg og dokke.

Skrevet

huff ikkenoe morro! Vet hvordan du har det :S

Jeg har vært kvalm 24/7 siden uke seks er nå uke 9 og det begynner å Jeg har klart meg på å spise ofte, og så har jeg brukt sea band og afipran!

Nå begynner det å bli bedre faktisk, selvom jeg fortsatt er kvalm, så er jeg ikke like kvalm hele tiden:)

Jeg har hatt lavt blodtrykk også, noe som ikke har hjulpet på formen, men også dette har blitt bedre etter at jeg drikker en hel haug med vann om dagen:)

Håper du får bedre form snart:)

Skrevet

Ugh ja, det kan man trygt si. Kvalm hele døgnet, og kaster opp fra 2-6 ganger om dagen. Er i uke 8+5, og håper virkelig ikke det holder på sånn til uke 12. Har vært kvalm de tre siste ukene, men bare kastet opp de to siste ukene.

Har fortalt sjefen at jeg er gravid, siden formen er såpass dårlig.

Skrevet

men dette seaband, funker det?? Sliter skikkelig med kvalmen, men har bare hatt det i 1,5 uke nå, er i uke 7.Utrolig slitsomt. Veldig mye halsbrann også :(

Skrevet

Uff ja, har vært vedig kvalm noen uker nå... Veldig slitsomt og kjedelig å måtte være hjemme fra jobb, godt det snart er ferie ;)

Jeg føler ikke de typiske tipsene hjelper. Jeg må bare slappe av og ta ting helt rolig, legge meg ned når jeg kjenner kvalmen komme.

Får håpe de gir seg snart, for oss alle :)) Men uansett kvalme og smerter, det vil være verdt det til slutt <3

Skrevet

Jeg har seabands på nattbordet og tar dem på med en gang jeg våkner. Bruker lange ermer på jobb så ingen skal se det.

Ellers passer jeg på å ikke bli for sulten, og har skapet fullt av ymse som jeg skulle få lyst på. Det er ikke alt man har lyst på nemlig, urk.. Det må være riktig mat til riktig tid. Ellers er jeg på jobb denne gang, det har jeg ikke klart med noen av de tre andre.

Om jeg har en veldig spesiell avtale - så tar jeg en reisesyketablett. Bare for å overleve dagen.

Lykke til!!

Skrevet

Er i uke 8 +4 og har slitt med kvalme i to uker. Har fått tips om å ta B vitamin morgen og kveld (B-total Stress) og synes at det hjelper litt. Morgenkvalmen er ikke så sterk. Synes også å trene hjelper litt de få gangene jeg får det til. Spiser ellers lite og ofte.

Lykke til med kvalmen... Mest sannsynlig ikke mange ukene igjen;)))

Skrevet

Hei jenter:)

Sliter også med lavt blodtrykk ( så at noen skrev det lengre oppe her:)

Kjempesvimmel ofte og noen ganger er det like før jeg går i dørken:p

Kvalmen er verre enn noen gang og idag har jeg vært på hastetime hos fastlegen min. Startet dagen med å kjøre vesla i barnehagen så dro jeg hjem for å kaste opp, så til jobb! Kastet opp flere ganger på jobben, å endre med å ringe legen.

Har nå blitt sykmeldt og har fått "diagnosen" hyperemesis gravidarum.

Fikk også tips om noen tabletter med b.vitamin i. B6 vitamin!

Deilig å endeli kunne sette seg ned å slappe av helt iallefall. Uten å måtte føle meg stresset og bekymret for jobbsituasjonen. Nevnte dette til legen og han var helt for at jeg ikke skulle stresse. Det hjelper på å ha en fastlege med 150% forståelse:) Priser meg lykkelig over det.

Lykke til dere andre kvalme jenter da, ordner seg etterhvert da kvalmen blir byttet ut med en sinnsyk lykke :))

Skrevet

Jeg er i uke 9-10 nå, og kvalmen har kommet for fullt. Var ikke kvalm i det hele tatt de 6-7 første ukene av svangerskapet, var faktisk bekymret for at det var noe galt, siden jeg ikke merket noen ting. I forrige svangerskap var jeg også kvalm, kastet opp alt jeg fikk i meg, og ble tidlig sykemeldt på grunn av hyperemesis.

Var hos legen i går, og nevnte at jeg er kvalm og kaster opp nå også. Han sykemeldte meg med en gang, slik at jeg kan slappe av, slippe stress med jobb, i håp om at jeg skal slippe å få hyperemesis denne gangen også, "bare" vanlig kvalm. Kaster opp noen ganger om dagen, men ikke hele tiden, men brekker meg MYE.

Gleder meg til kvalmen går over, samtidig så er jeg litt betrygget :)

Skrevet

Synes det høres veldig fornuftig ut at du har blitt sykemeldt, og kjenner igjen hvor godt det er med forståelsesfulle leger!

Jeg har vært kjempedårlig i de to første svangerskapene. Andre gang ble det så ille at jeg til slutt kastet opp blod og ble innlagt. Begge de gangene var jeg "sta", eller tenkte vel at man bare må gjennom det.. og hadde en lege som ikke akkurat tilbydde sykemelding. Ble ikke sykemeldt selv om jeg spydde på jobb, på vei fra jobb, hjemme..

Forrige og denne gang har jeg vært sykemeldt veldig tidlig. Er fortsatt kvalm døgnet rundt, men har sluppet å spy, -foreløpig. Og tror sykemeldingen er en veldig fornuftig forebygging! Det er ingen vits hverken for deg selv eller barnet å presse seg for langt!

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...