Gå til innhold

Søvnrutiner-6mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på når deres barn legger dere for kvelden og hvor tidlig de begynte med å legge dem tidlig?

Jeg har en venninne som ikke legger ungen sin før 21.30 tiden ofte senere. Har møt henne ute på trilling kl 9 på kvelden (da har jeg vært å trent etter at jenta mi har lagt seg). Kanskje ikke så rart at ungen ikke sovner før 2130 og kanskje senere? Er sikkert ikke noe skadelig i dette men synes det er spesielt. Vet hun av og til går tur 19 om kvelden og noen ganger senere.

Selv legger jeg jenta mi på 4 mnd ca 1900. Er hun selv som har regulert seg ned til dette tidspunktet med litt "hjelp" fra oss. Synes det er kjempegodt å få litt alenetid og tid sammen med samboer før vi legger oss.

Vet det ikke er min business men ville bare høre hva dere synes.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143320922-s%C3%B8vnrutiner-6mnd-gammel-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle råd fra helsesøstre o.l er i hvertfall at barn på den alderen bør legge seg senest kl syv.

Men det er jo noen foreldre som er veldig glad i å sove lenge om morgenen og derfor legger barna så sent som mulig. Jeg ville definitivt ikke gjort det selv.

Her legges lillemann senest halv 8, og han sover ganske nøyaktig 11,5 timer før han vil stå opp :)

Er ikke noe vi har gjort noe for å bestemme, han blir trøtt da og vil sove.

Dersom vi prøver å legge ham før, blir han bare liggende å leke i sengen til ganske nøyaktig 19.30, da ruller han over på siden og sovner :)

syns det er altfor sent å legge de 21.30.. men det er min personlige mening! mine unger. den ene på 4 år, den andre på 2 mnd er begge i seng kl 19.00. dette er det som er anbefalt av helsestasjon/helsesøster også! vi voksne har godt av alene tid på kvelden.. men vet flere som legger ungene sine sent for da sover de lenge på morgenen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...