Steget Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Vi skal kjøpe nytt bilsete til Vesla. Har tenkt å kjøpe Besafe izi combi x3 - som jeg har sett på tilbud flere steder nå. Tror det kommer bra ut i test også. Utfordringen er at vi ikke har kjøpt oss bil enda, men må ha nytt sete nå. Det som er helt sikkert er at vi skal ha en stasjonsvogn, sannsynligvis VW Passat, Golf. Kanskje Skoda Octavia. Noen som vet om dette setet passer greit i disse bilene? Eller blir det veldig trangt foran? Vi er ikke kjempelange, så vi trenger ikke et hav av plass foran, men greit å slippe å sitte med knea oppunder ørene også.
MissVaiper Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 Hei. Har selv en Skoda Octavia 2003 modell. Er egentlig veldig fornlyd med bilen. Mye bil for pengene. Ulempen er at det er trangt baksete. Vi bruker enda bilsete 1 og det går bra, men når vi skal gå over til bilsete 2 (har kjøpt det samme som dere har tenkt å kjøpe) så er det kun jeg som kan sitte i passasjersetet. Jeg er da 161cm høy, og det blir trangt til meg! Enn så lenge så vil vi allikevel klare det da vi bare har et barn, men om og når nummer to kommer så blir det ny bil.
Aprilprinsesse11 Skrevet 14. juni 2011 #3 Skrevet 14. juni 2011 Vi har akkurat bestilt oss ny Skoda Octavia nå Før vi gjorde det prøvekjørte vi innom Barnas Hus og fikk testet med Besafe Izi combi x3 for å sjekke om det passet. Vi sjekket da bak førersetet slik at vi har plass om vi skulle få to barn i bakovervendt samtidig en gang i fremtiden. Og det gikk akkurat for oss. Det skal sies at vi er ganske små begge to, ca 170cm, men vi kunne ha setet i den mest tilbakelente posisjonen og fortsatt satt vi akkurat slik vi kunne tenke oss å sitte når vi kjører. Jeg vil ikke tro at det passer å ha dette sete bak føreren om han er noe særlig over 175 cm. Men på passasjersiden burde det gå bra for de fleste Golf skal vel være litt mindre enn Octavia, mens Passaten er større enn Octavia. Kan også nevne at bagasjerommet i Octavia er ganske så stort. Vi kunne sette Emmaljunga City Cross rett inni, noe som ikke går på Golf og V50.
Steget Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2011 Takk for svar! Ingen av oss er over 175 cm, så da burde det vel gå greit. Jeg mener også jeg har lest på min bruktbil-jakt at nyere Skoda octavia-er er større innvendig enn eldre, og vi vil ikke ha for gammel bil. Men har funnet en Passat som jeg tror vi kommer til å by på. Så da tror jeg vi tar sjansen på å kjøpe dette setet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå