Gå til innhold

Planer med feriepenger?

Anbefalte innlegg

Da var det juni og vi fikk utbetalt feriepengene. 38 for meg og 72 for mannen - virkelig mye med andre ord, føles i hvert fall sånn. Nå tenker vi litt på hvordan vi bruker pengene. Vi har båt og mannen vil ikke reise stort, er jo begrenset hvor mye man bruker når man reiser langt kysten. Jeg derimot husker med gru fjorårets ferie, ikke ofte over 20 grader, første ferieuke var komplett ødelagt av regn og atter regn, og på toppen av det hele var det milliarder av brannmaneter i vannet.

Jeg har lyst å reise til syden, i hvert fall ei uke eller 10 dager. Mannen som sagt ikke, han vil mye heller nedbetale lån (og vi har lite lån, rett under millionen!!!). Hva syns dere og hva skal dere bruke feriepengene på?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143320671-planer-med-feriepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke så mye i feriepenger, men skal til Syden i 2 uker, gleeeeder meg. Fint hotel og alle får slappe av. Vi reiser med et vennepar som har barn i samme alder, så det blir koselig. Sparing blir det ikke noe av, vi har heller ikke så høyt lån.

Vi koser oss så langt det lar seg gjøre innen fornuften. Betale ned på lån kan vi gjøre senere. Vi har ikke et mål om å bli gjeldfri selv om vi kunne betalt ned hele lånet og vel så det. Vi har lån som folk flest og en god del i fond. Når det blir et godt overskudd i fondene tar vi disse ut og unner oss det vi mener vi har lyst på om det er å bygge garasje, kjøpe ny bil eller reise på ferie.

Det viktigste når det gjelder økonomi syns jeg er å alltid ha en solid buffer slik at man ikke havner i vanskeligheter.

Feiepengene brukesakkurat på smme måtesom andre penger. Vi gjør ikke noe forskjell på det. Om vi får myeinn en månde lever vi på samme måte som de måndene vi får inn lite. Har vi lyst og råd til å dra på ferie gjør vi det, men det kommerann på totalintekten, ikke på akkurat feriepengeutbetalingen.

Annonse

Må bruke de til å betale geld :(

Buffer, sparepenger og alt forsvant i vinter da det skjedde noe :/

Og i tillegg pådro vi oss da enda mer gjeld. Heldigvis er det lysere tider imøte. Og nå gleder jeg meg bare til å få ned gjelden, så vi får en deilig og fortjent ferie rundt juletider :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...