Gå til innhold

Skolegutt til høsten jo :D

Anbefalte innlegg

wii.. storebror er blitt stor jo, skolegutt til høsten og greier, hvor har tida blitt av... ikke lenge siden han ble født..men er jo over 6år siden jo :P

Flere som har skolebarn (for første gang eller...?)

Ser at selv om jeg har jobbet med barn fra b.skole til vidregående er det til skummelt at jeg faktisk selv har en gutt som skal begynne på skolen.

*mamma, nu e æ snart ordentlig skolegutt* sa han da vi var på tur til innskrivingen i forige uke.. aww.. mammahjerte smelter og banker litt ekstra fort, for synes det er litt skummelt, det gjør han også, han er så redd for å ikke kunne noen ting, idag feks. var han fortvila over at han ikke kunne hele alfabete, måtte si at det er ikke noe han MÅ kunne nå,og det lærer han seg på skolen.

ja,også en annen ting, han er veldig redd for å gå på do der, pga en magesykdom som han har,så bruker han veeeeldig lang tid på do om han må dit,sitter leeenge, men prøver å trøste å roe med at det går bra og lærerene hans blir å være klar over det.. også er han redd for at han ikke skal få gå på do når han må,og må han så må han, men hvordan trøste en gutt som har lukket ørene og ikke tror på hva vi sier..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143320568-skolegutt-til-h%C3%B8sten-jo-d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en som skal begynne på skolen til høsten, kjempespennende! Kjenner at jeg er spent på hans vegne jeg.... :)

Du får snakke med læreren sammen med gutten din slik at han kan bli trygg på at det er ok å gå på do når han må. Hvis han gruer så veldig kan dere ringe til skolen nå, kanskje læreren har 5min til en prat med deg og gutten før sommerferien starter.

Kanskje han gruer for at alle skal vite at nå går han på do for så å kommentere at han brukte lang tid. Her har nok læreren en løsning, kanskje et tegn han kan gi istedet for å rekke opp hånden (kommer kanskje an på klassestørrelsen). Det går nok bra når han først begynner.

• 1 måned senere...

En veldig spesiell tid nå fremover med skolestartere.

Har to førsteklassinger i år. Eldste begynner på videregående og yngste på barneskolen.

Her har vi kjøpt inn skolesekk, penal, pult og stol (til pulten) til yngste. Litt stolt er han ja.

Yngste her kan ikke så mye egentlig nå når han begynner på skolen. Har en følelse av at han kan mer enn vi vet for det har jo vært førskole i barnehagen dette siste året.

Tror jeg gruver meg mer til han begynner på skolen enn han selv. Har lissom vært "lillegutt" og nå er han ikke så liten lengre.

Begynner på SFO i morgen, og det tror jeg han gleder seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...