Gå til innhold

Hvor store er/var deres nurk når de var 8 mnd og hva gjør de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er mange sånne innlegg men shit og,her kommer ett til.:)

Datteren min er akkurat 8 mnd gammel og er vel relativt liten og nett. Kun 8500 gr og 71 cm lang.

Men hun er frisk og fin og ikke minst AKTIV! Det har hun vært hele tiden:)

Hun krabber,setter seg opp og reiser seg opp. Går rundt bordet er superstas! Masse fint å få tak i. He he

Hun klapper i hendene,vinker og sier "hade". ( høres iallefall sånn ut):)

Ellers går det i "mama" og "papa".

Hun er så utrolig blid og sosial. Elsker og leke og herje med brødrene sine:)

Hvordan er deres "små" da?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slenger meg på jeg, kan aldri få skrytt nok, hehe :)

han kryper, setter seg opp selv og har akkurat begynt med å reise seg opp.

vet ikke hvor lang han er, ikke sånn veldig lang tror jeg, men jeg veide han her hjemme for litt siden og da var han 10 kg og det meste sitter på lårene :)

Han sier baba dagen lang, hei er mye brukt og gaga,haha og nam.

Elsker og svømme og kan "stupe" i vannet selv. Kaste leker forran seg og krype etter dem er også gøy. Jakte hundene er en annen ting.

han er 7 1/2 mnd <3

Skrevet

Loppis er 8,5 mnd nå, og var 8,6 kg og 74 cm på 8 mnds-kontrollen.

Hun KAN krabbe, men gidder ikke mer enn 3-4 krabb om gangen hehe, så her er det fortsatt åling som gjelder;)

Hun setter seg opp selv og reiser seg opp selv, og har den siste tiden begynt å øve seg så smått på å reise seg rett opp fra gulvet også, uten noe å holde seg i.

Hun babler masse, og det kommer noen hei, nam osv av og til, men det tror jeg mest er tilfeldige lyder og ikke bevisste ord som sådan

Hun leker borte-tittei med alt fra smekka si til gardiner og tepper, og når vi sier "takk takk" så gir hun fra seg leken sin til oss, og smiler stort. Veldig fornøyd med bragden sin liksom hehe.

Hun er ei kjempesosial lita frøken, som elsker å "prate" med andre babyer og som forguder sin storesøster over alt på denne jord. Utrolig nysgjerrig og leken av seg, og hun får latterkrampe av "alt og ingenting"- ler MASSE iløpet av dagen ja;)

Skrevet

mi lille frøken er snart 9mnd (usikker på mål, men var 9kg og 72cm for noen uker siden;))

Hun er ganske seint ute motorisk sett..

Åler seg litt framover, men det går fortere bakover:) Hun setter seg ikke opp selv, men sitter ganske støtt.

Flink til å spise både brødskiver og middag.

Leiker borte-tittit, og vinker!

Ellers er hun litt skeptisk av seg, og liker ikke at mamma/pappa/storebror går ut av rommet! (det håper jeg gir seg snart..:) men det holder altså med at en av oss er der:))

Hun er selskapssjuk, men veldig blid når vi er på gulvet sammen med henne! Elsker storebror og ler bare han er i nærheten!

Hun er også forresten veldig glad i å være ute!

Skrevet

Her blir loppa 8 mnd på mandag. Hun er 73 cm lang og veier 8750 g. Hun har akkurat begynt å rulle fra rygg til mage. Har klart andre veien en stund. Hun åler seg rundt i ring og bakover, men ikke forover. Hun setter seg ikke opp, og hvis vi setter henne bare deiser hun over på magen. Hun kan derimot vinke, si namnam og "akk akk" (takk). Hun trener fært på å peke om dagen og si "se", og prøver desperat å klappe i hendene.

Ellers er hun veldig flink til å spise brødskive, putter hver bit i munnen helt selv. :)

Her er det også mamma og pappa som gjelder, menn med skjegg er SUPERSKUMMELT. Idag ble hun livredd for en liten gutt på 10 mnd som ville prate og ta litt på henne..... Hun vil aller helst henge på armen hele tiden, men om vi ligger på gulvet sammen med henne er det ok en liten stund. Vi får ikke lov å gå ut av rommet, så dusjing og dobesøk blir det lite av ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...