Gå til innhold

Inntekt på 800 000, huslån på 2,5 mill..... noen som syns det går greit?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja... vi bruker penger med fornuft, og har lite unødvendige utgifter.

Men vi har 3 barn da- og de koster jaggu sitt, med tanke på at de kun bidrar med 970 kroner hver i "inn"-kassa (dvs barnetrygden) ... ;-)

HI

Vi har ca 2,1 mill i lån samlet (inkl studielån), og 700 000 inn - vel og merke når jeg er ferdig med permisjonen, og er arbeidsledig... Dette er da altså kun hans inntekt. Vi har to barn. Har ikke prøvd det enda, men det bør gå bra. Banken sier i alle fall det...

MEN det kommer an på hvor mye lån dere har til sammen (billån? studielån? forbrukslån?), antall biler, antall barn, generelt forbruk...

Som oss, og det går greit. Vi sløser ikke med penger, men har til det vi trenger og mye av det vi har lyst til (men må kanskje prioritere mellom ønskene noen ganger - da går pengene heller til ferier enn til materielle ting, men det er jo vårt valg). Vi har en bil, ett barn (snart 2 - men barnetrygden spares), og studielån som eneste tilleggslån.

Annonse

Det gir jo ikke en romslig økonomi vil jeg tro, men burde ikke være noe problem å få det til å gå greit så lenge man er fornuftig med pengene. Ok, så kanskje dere ikke har råd til å bruke 50000 på en ferie, men da prioriterer dere jo det som faktisk er viktigst for dere vil jeg tro. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...