Gå til innhold

Overtidstråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært hos jordmor og blitt strippet siden jeg hadde småblødninger i hele går.

Nå virker det som det tar seg opp,har en del blodblandet slim,og jordmor mente at hun ville komme i løpet av dagen/morgendagen,men det tør jeg ikke håpe på..hehe..!

Har uansett fått time til igangsetting på Fredag,da er jeg 12 dager over.

Hvordan går det med dere andre overtids damer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skjer det ingenting, 5 dager over dato i dag. Igangsetting til søndag, 11 dager over. Drittlei, deppa og bare griner. 3 ganga jeg går over.

Skrevet

Skjønner deg så utrolig godt Clementine!!

Det er 3 gangen jeg også går over,med 7,10 og nå kanskje 12 dager over :(

Har ikke fått noen rier heller av strippingen,så kanskje det ikke funker så bra på meg?

Skrevet

Melder meg inn her.. Termin i dag, men nå er det bare 1time til midnatt, og det skal innmari godt gjøres. Var på kontroll i dag og spurte om hun kunne strippe meg.. Men virket ikke som om hun pleide å utføre det.. Hun har vært ganske klar i talen om at hun praksiserer maks 7 dager over, men har ikke fått ny kontroll før til mandag og da kan det fort går 10-12 dager totalt før man blir satt igang. Kanskje jeg kan prøve å få time i slutten av uka, for jeg leste litt lengre opp her at man kunne bli satt i gang på Ullevål den 7. dagen, og det er jo til mandag...

Og jeg som drømte i natt at vannet gikk mens jeg var på IKEA . Det gikk ikke noe vann, men måtte fylle ut en skademelding.. Grr..

Skrevet

Virker ikke som om det er så mange jordmødre som gjør sånt,min sier ihvertfall at hun ikke gjør det med mindre det er flergangsfødende som er godt modne.

Hun er privat jordmor i Bergen og sa så fint at hun kunne tjent gode penger på å annonsere at "Jeg stripper gravide",men at hun ikke så hensikten med det når det som oftest bare førte til maserier.

Men siden du skal på kontroll på Mandag og du har fødeplass på Ullevål,så får du nok time til igangsetting,ihvertfall at den blir bestilt på Mandagen :)

Utrolig kjedelig å måtte fylle ut skademeldinger foresten :(

Skrevet

Jeg har gitt opp. Har blitt strippa tre ganger nå, uten annet resultat enn masrier. I tillegg har jeg vært 9 ganger til akupunktur. Får håpe det gjør at fødselen går raskt og greit, for å få i gang noe har den ikke klart. 6 dager over i dag. Undersøkelsene viser at jeg er helt moden og har 2-3 cm åpning. Det har liksom gitt meg forhåpninger, men jeg ser vel egentlig at det er et mirakel om det blir noe av seg selv likevel. Har sagt i fra på sykehuset at jeg synes det er bortkasta skattepenger og ha meg inne til akupunktur hele tiden, men de sier at de skal prøve alt i verden for å kunne unngå medikamentell igangsetting, så de har ikke mistet motet.

Skrevet

Jeg og gikk til modnings og igangsettings akupunktur denne gangen,men orket ikke mer,siste gangen gjorde nålene rett og slett j.....!! vondt å sette,så da avbestilte jeg siste timen,orker ikke mer smerter enn nødvendig liksom ;)

Skrevet

Satt inn alle tiltak her.. Sex står høyt på lista, selv om det var liten innlevelse fra min side. Heldigvis hadde vi en morsom tone om det:) ringte legen får å høre om det var mulig å komme i slutten av denna uka, men det var fult.. Er ikke spesielt klar får å få en stor unge. Rett og slett! Selv om jeg var bare et knøtt så er mannen min ikke liten av vekst.. Syntes ikke at en unge på 4500g er spebarn lengre.. Selv om han da er bedre rustet for verden og spiser seg som regel mett etter hvert måltid.

Blir permisjonen flyttet etter hvor lenge man går over?

Skrevet

Permisjonen blir ikke flyttet om man går legner. Det er slik at dersom man føder før, så "mister" du dagene du føder før termin. Føder du etter termin, blir din fastsatte permisjon som oppsatt.

Så det lønner seg å føde på termin =)

Skrevet

Nå sitter jeg på rieteller.no men det er foreløbig ikke nok futt i eller lengde på riene,så må nok vente litt til.

Håper det ikke stopper opp!!

Skrevet

Da ligger jeg på føden på KK og venter på full åpning, det blir baby på oss i natt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...