Gå til innhold

Overtidstråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg gikk gravid hadde vi en overtidstråd her inne :) Syntes det var koselig å ha følge med resten av damene som gikk over termin.

(Det er jo strengt tatt ikke overtid før man har passert 14 dager over termin, men..)

Jeg hadde termin i går og det ser ikke ut til at nurket har tenkt seg ut på egenhånd helt enda.

Skal på overtidskontroll på A-hus i morgen (grunnet liten vekst, sist uke var han bare 2600 g) da skal det vurderes om fødselen skal settes igang eller hva som skjer videre.

Kjenner godt med liv, selv om det er mindre enn for 2-3 uker siden.

Hvordan er det med dere andre som har passert termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det 3 dager over. Begynner å bli rimelig lei. Hva skal en finne på for å få dagene til å gå??

Skrevet

Jeg er 2 dager over termin og jeg er kjempelei allerede,samtidig som jeg absolutt ikke vil føde ;)

Må bestille meg en time hos jordmor til kontroll etter hvert :)

Skrevet

Er 5 dager på overtid.. Skulle gjerne bli satt igang selv, er ikke mye kult å gå med disse riene. De er kjempe vonde, men svært lite effektive.. Hatt de siden søndag og var på sykehuset igår for sjekk av åpning. 0cm.......... fint.

Noen som vet om jeg bør ringe sykehuset idag også? Eller er det helt vanlig å gå så lenge med rier som bare gjør vondt?

Lykke til på kontroll! På ukes-oppdateringen min sto det at man skal kjenne fem eller flere bevegelser i løpet av 20 minutter en eller annen gang i løpet av dagen. Det er altså normalt at det er lite. Lillemor i magen her, er også veldig rolig.

Skrevet

Hadde termin i går, alt rolig i magen her også. Kjenner bare kynnere enn så lenge, ikke noe som ligner på rier i hvertfall... Vel krysser fingrer for at det blir beibis i løpet av uken.

Skrevet

Om du har skikkelig vondt og f.eks ikke får sove, ville jeg ringt å hørt litt med de. Det er jo ikke bra om du blir for sliten før en skikkelig fødsel, heller.

Har jo også fått med meg at det ikke er all verdens å trakte etter å bli satt igang heller. Sist fikk jeg ristorm av ristimulerende hormoner - fytti for no dritt!!. Så for min del håper jeg det setter igang av seg selv før han må ut.

Skrevet

Godt å se at jeg ikke er den eneste som går over tiden! Er 6 dager siden termin. Er andregangsfødende, og for med første for to år siden fødte jeg til termin. Er å lei at jeg har lyst til å hyle. Har gitt opp hele greia.

Skrevet

Hei dere!har termin i dag, men har absolutt ingen tegn på at det blir fødsel med det første:(har vært å gådd i butikker i hele dag uten å kjenne kynnere en gang.. Ja ja tålmodighet er en dyd:)

Skrevet

Haaaaaaater å gå slik!!!!! :P

Men håper han ihvertfall venter til torsdag, når han først har ventet så lenge. Imorgen er nemlig avslutningsfest for min 7. klassing, litt sånn høytidelig opplegg og jeg vil gjerne være der! :)

Har ikke mange tegn til at noe skal skje, men det er helt klart større kraft i kynnere jeg har nå i disse dager, av og til tror jeg at det er noe på gang, men det er som regel bare et par tre 'vonde' kynnere og så er det rolig igjen.

Skrevet

Heia:-)

Termin i dag så da kan jeg vel melde meg inn her, dagen er jo snart over også..hehe. Veldig lite som tyder på fødsel her også, slimproppen gikk i går da. Men fødsel med det første trenger det ikke bli av den grunn, leser at det er veldig individuelt. Begynner å bli rimelig lei nå ja, og veldig lyst til å møte prinsessa vår. For ikke å snakke om å lukte og nusse <3 Er førstegangsfødende, så kjenner at det er en anelse nerver inni bildet ang fødselen også;-)

Skrevet

Min 9.dag på overtid i dag og jeg er drittlei, fått time til igangsettelse på mandag, er da 14 dager over terminen om ikke noe skjer før den dagen.

Skrevet

Skal også føde på Ahus og er på dag 3 på "overtid" nå. Fødte førstemann 11 dager over termin sist, men husker ikke hvordan dette var med innkallelse til kontroll på sykehus. Er det jordmor/legen som bestiller time til dette?

Både Riksen, Ahus og Ullevål skal nå tilby igangsetting fra dag 7 hvis ønskelig (fikk dette bekreftet fra jordmorstudent på Ahus i går). Og jeg tror kroppen min ikke vil igang av segselv denne gangen heller, så kommer til å gå for det så raskt som mulig.

PernilleUlrikke: Dessverre så er maserier i flere døgn ganske normalt som førstegangs. Hadde det jeg også med førstemann, etter å ha blitt strippet. Så det kommer jeg ikke til å takke ja til igjen...

Skrevet

Har termin i dag, og er bare lei, siden jeg har gått overtid to ganger før, sier de at jeg bare må regne med det. Har fått time til igangsetting neste søndag... Vil helst bare grine, orker ingenting, har vondt, masrier, men ingenting skjer. Huset er bomba, har ikke fått handla osv osv. Sover dårlig og kjeder meg. Alt er galt liksom. Synes jeg hadde fortjent å få litt før denne ganga, hadde vært så gøy å overraske med baby. Men neida, når jeg skal ha barn er alle drittlei av å vente og ikke overrasket i det hele tatt. Ugh, godt å klage litt.

Skrevet

Clementine, mener du NESTE søndag, blir vel 12 dager over termin? Er du sikker på at du ikke kan få time til igangssetting tidligere? Her i Oslo har de begynt å følge europeisk standard, så om du maser kan det jo hende at de godtar det?

Skrevet

En lien oppdatering fra meg.

Var på kontroll på Ahus i dag. Har i løpet av den siste uka blitt heeelt moden og fått 1,5 cm åpning. En veldig glad og positiv lege jeg møtte på :) Ble strippet og fikk beskjed om å gå hjem å ha sex. hehe, lettere sagt enn gjort hehe :) så trodde han nok at det kom til å sette igang i løpet av kvelden eller natta.

Fikk også time til igangsetting i morgen om det ikke skjer noe av seg selv før det, så i morgen kveld regner jeg med at junior har meldt sin ankomst!

Jippi!

Håper dere andre har en fin dag. Mitt aller beste tips for traurige dager er å sette seg et lite mål (i dag skal jeg fikse sånn eller slik eller strikke litt eller sette på en klesvask). Om man har bestemt seg for å gjøre en liten ting og får gjort det føler man seg plutselig litt bedre og mer tilstede i hverdagen :)

Klemmer!

Skrevet

Glina, ja det stemmer, neste søndag blir 11 dager over, og det er standard i krsand... Mine to første kom etter igangsetting på 16 og 14 dager over, uten at de hadde noen tegn til overtid i magen, så de mener jeg bare har lenger svangerskap enn andre.. Skulle gjerne hatt timen før :) Men kan jo be om et mirakel..

Skrevet

Å, så godt å lese om noen som har det slik som meg!! Er nå 6 dager over termin og bare venter og venter og venter.

Dette er barn nr.3 men en helt ny erfaring for meg da de to andre kom på terminen sin. Dumme meg hadde selvsagt sett for meg at den tredje også skulle komme til tiden, hadde til og med en jordmor som til stadighet fortalte meg at den nok kom til å komme en stund før til og med....

Ja, ja ikke mye å gjøre med det. Hvertfall ikke som har blitt gjort, har fulgt alle råd og henvisninger for å få det til å starte, alt fra kanelboller, til sex, men den lille vil ikke ut.

Jeg har time til overtidskontroll mandag 20/6 da er jeg 11 dager over termin og kjenner med hele meg at da holder det! Håper jeg ikke blir tvunget til å vente lenger, da havner jeg i psykiatrien tror jeg.

Skal vel ikke klage på formen, men det psykiske begynner å tære nå merker jeg. Folk ringer og sender sms hver dag, og det er jo forståelig, men fryktelig slitsomt når man går sånn og venter.. ARGH!

Skrevet

Hei! hvordan går det med dere her inne?!

Jeg er nå 4 dager over termin dato... Og man blir jo ikke god i hode av det!

Leter etter fødselstegn, de blir det mindre og mindre av synes jeg!

Har nå innfunnet meg med at jeg blir værende gravid LENGE...

Men har jo ikke lyst til å føde en gedigen baby, heller ikke lyst til å bli satt i gang, så det går mye tanker rundt i hode konstant. Prøver å finne på ting for å få dagene til å gå, men jeg føler jeg går i en egen boble...

Håper dere andre har født nå!!!!

Skrevet

Heisann, har enda noen dager igjen, tirsdag.. Men er utrolig klar nå, gått med harde kynnere, maserier og vondt i snart en mnd, grøss.. Tror hver dag at det skjer noe, men neida ;0)

Ser at jeg har det svært likt mange andre her :0). Bare å holde ut ja!

Skrevet

Jeg er 9 dager over og skal på overtidskontroll i morgentili! Jeg håper virkelig jeg blir igangsatt,,,er sååå lei!! Jeg er andregangsfødende,og sist gikk jeg 13 dager over før de satte meg igang, orker ikke det denne gangen....

Skrevet

Får krysse fingrene for deg neba :)

Nå er jeg 5 dager på overtid og har time hos jordmor på Mandag,men noen andre tegn enn at slimproppen er gått og det kjennes ut som om symfysen holder på å dele seg på midten,har jeg ikke fått enda :(

Så jeg krysser fingrene for meg selv også jeg,og håper at hun bestemmer seg for å komme ut snart,så det kan bli litt lettere for mor ;)

Skrevet

Dag 11 på overtid men på mandag blir jeg satt igang uansett, 3 dager igjen. Vente tiden har vært heeeelt forferdelig men snart er jeg i mål :o))

Skrevet

Hvordan går det med dere?

Her går det på 7 dagen over. Skal på sykehuset til tirsdag, så er vel bare å belage seg på å gå til da :( Alt er tungt og slitsomt nå..LEI..

Skrevet

- 6 dager idag....

På mandag skal jeg inn til overtidskontroll og som jeg husker innebærer det blandt annet at noen kjenner på livmortappen/åpningen og i beste fall vil det alene sette igang prsessen...

Hvis ikke er det fare for at jeg må vente enda et par dager, før de til slutt setter meg igang.

Jeg har hatt lange svangerskap fra før, så dette er jo langt fra uventet, men ikke mindre slitsomt for det.... Lei av å vente!

I tillegg er de kommende dagene litt mer kompliserte hva hundevakt og barnevakt angår, så jeg har liksom håpet så lenge at det skulle skje litt før, mens alt var 'på stell'...

Men nå skjer det jo uansett i løpet av en uke. Heldigvis!

Skrevet

Da er jeg vel 5 dager over, hadde termin 13. juni.

Skjer fortsatt ikke noe....

Har fått time til kontroll på Ahus på onsdag, så tviholder på tanken at det nærmer seg slutten i hvertfall. Alle kjerringråd er prøvd, men blir nok en runde med sex i dag også for å være helt sikker!!!!!

Må virkelig si at det å gå over tiden er SYKT kjedelig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...