Gå til innhold

Er ungene deres også veldig ulik i personligheten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utseendemessig er mine 2 gutter ganske ulike, selv om fremmede ofte sier at "de er sååå like"..

Når det kommer til personligheten har de noen like trekk. De er sta, har vært sene til å prate (virker som om de lagret ord før de turte begynne å snakke) og er flinke til å konsentrere seg lenge ved leking/lese bøker.

Men...førstemann er B-menneske så det holder. Han liker å være oppe sent og stå opp sent. Han viser masse omsorg, spesielt for andre barn. Han slår/dytter aldri og er opptatt av rettferdighet.

Andremann er stuptrøtt kl 19 og vil helst opp før kl 06. Han er en kosegutt og elsker å susse, men hvis det er noe han vil ha tak i er han ikke sen med å dytte bort andre for å få det han vil (dette gjelder mest storebroren).

Annonse

Tror generelt foreldre er flinke til å se ulikhetene i personligheten til sine barn, og også ulikhetene utseendemessig. Hører mange foreldre si at ungene deres er så ulike, men at jeg ofte ser likheter. F.eks har tvillingmammaer jeg kjenner nesten alltid oppfattelse av at tvillingene er svært ulike av både utseende og personlighet, selv om de faktisk er eneggede. Spesielt en kunne ikke skjønne hvorfor folk kunne ta feil av tvillingguttene sine, jeg synes de så ut som to dråper vann!

JA!!!

Det er jo fire av dem da, så noen likheter er det selvsagt, og generelt ser vi at nr 1 og 3 ligner litt og nr 2 og 4 ligner litt, men alle er ulike. Størst forskjell er det nok mellom nr 2 og 3, de er så ulike som det går an å få to barn omtrent. Ikke ligner de utsendemessig heller, så ingen skulle tro at de var brødre.

Å se til er guttene mine veldig like, og har vært det hele tiden. En gjenganger på kommentarer er at dem er støpt i samme form ja og at det må være kjedelig å få så like barn. Fotografen som tok 15 mnd bilder av dem begge syntes dem var skremmende like å se til ved den alderen at det var sjeldent hun opplevde det. MEN, personlighetsmessig er dem ytterpunkt i hver sin ende. Kunne ikke vært mer forskjellig. Men dem går utrolig godt sammen selv med en aldersforskjell på 3 1/2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...