Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? *vondt i mamma hjertet*

Anbefalte innlegg

Gutten min går i bhg, han er 4år....

Gråter nesten hver dag jeg henter han, fordi det er noen gutter som er slemme med han.

har tatt det opp med bhg flere ganger uten at det skjer noe.

Han gråter når han skal i bhg, og vil ikke dit, noe jeg skjønner godt!

en dag jeg kom for å hente han var det to store gutter som dytta han og holdt han nede mens en annen gutt sparket han i magen.brystet og ansiktet, det var ingen voksne ute, JEG måtte løpe bort å få dem vekk, gikk å fant noen voksne som da alle var inne, 4 stykker, å ca 30 barn ute alene....

eneste dem gjorde var å finne guttene og fortelle at sånn var ikke lov.

jeg har fått nok nå, gutten min var en glad og lykkelig gutt, som nå har begynt å bli stille, sjenert og lei seg..... jeg vil ha tilbake glad gutten min.

jeg er hjemme i permisjon, lurer rett å slett på å bare ta han ut av bhg og søke ny plass..... men det er kjett om guttene i bhg skal "vinne" å......

jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, bhg gjør ingenting for at han skal trives.....

Fortsetter under...

Stakkars,fikk vondt i mammahjertet mitt og no :(

Ser det er flere barnehager der du ikke ser de ansatte ute,men en haug med små barn.Blir skremt på hva som kan skje når de ikke følger mes.De har jo ansvar for skattene våre.

Jeg ville snakket med gutten din og spurt hva han selv vil.Om han vil være hjemme med deg eller gå i barnehagen.Er ikke lenge til sommerferie,så ta han ut no,og la han kose seg i sommer.;Men snakk med ledelsen i barnehagen,for det der går ikke ann!De skal se til de og de skal være ute med bara,ikke inne mens de er ute,og de skal ta tak i dette.Det er alvorlig.Syns synd på gutten din og håper det ordner seg-Jeg hadde selv byttet barnehage om dette hadde skjedd.Hadde ikke stolt mer på de om de aldri ble noe bedre.

Håper det ordner seg for dere

*trøsteklemmer*

stakkars liten:(( nei ta han ut du og kos dere hjemme:)

hadde det vært meg så hadde jeg i tillegg til de ansatte tatt tak i foreldrene til de ungene det gjelder. jeg måtte det med en da han bet sønnen min så blodet rant. og det hjalp. har ei venninne som er BV så fikk litt hjelp av henne med hva jeg kunne si og diverse. foreldrene til sånne unger vet at de har barn som ikke er snille og de tør ikke gjøre noe med det selv.

trøst deg med det at hvis de skulle fortsette med den oppførselen på skolen så blir BV og ppt tjeneste koplet inn.. og det MÅ være flaut for foreldrene.

lykke til videre :)

Jeg mener du skal kreve et møte med ledelsen i barnehagen umiddelbart der du ber dem legge frem en plan for hvordan gutten din skal beskyttes mot dette. Om de kommer med tiltak som er gode nok anmelder du voldsutøverene. Annmeld dem hver gang de bruker vold og hver gang de ødelegger guttens ting. De blir selvfølgelig ikke straffet, men det kan være utslagsgivende for å få ekstraresurser til å fotfølge ungene og barnevernet kan kobles inn om de har en grunn til å oppføre seg slik.

Annonse

Huff... Nå fikk jeg også vondt i mitt mammahjerte... :-(

Sånt skal ikke skje!

Jeg hadde blitt skikkelig forbannet på barnehagen! Hadde sagt rett ut hva jeg mente og sendt inn klage!

Jeg hadde også byttet barnehage. Det finnes mange barnehager med flinke mennesker. Og det fortjener den lille gutten din! Hadde driti i om de slemme guttene hadde "vunnet". Jeg hadde gjort alt for å beskytte gutten min...

Lykke til!!!!

Ta han ut! Jeg opplevde dette med mitt barn i den første bhg. hun gikk på, der hjalp ikke de voksne barna med sosialisering, de mente at barna burde klare det selv, noe som endte opp med at barnet mitt kom utenfor da vi ikke bodde der de fleste av barna bodde. I tillegg kledde de ikke på ungen om vinteren, hun måtte klare det selv, hun var 3 år.

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg fant henne delvis avkledd ute sittende i snøen med lua på snei, åpen i halsen, snørr rant uten voksne til stede.

Hun begynte å grue seg til bhg., hun opplevde å få skylden for alle konflikter mellom seg og et annet barn, det var grusomt.

Jeg byttet bhg., der blomstret hun. Dette var til og med en større bhg. enn den første. Men de ansatte var flinke med ungene. De lærte ungene å kjenne, forskjellene. En helt ny verden. Men jenta var preget ei stund pga det som skjedde med henne i den første bhg. Hun ble veldig usikker på seg selv, veldig sårbar. Hun sliter enda faktisk og nå går hun på skolen.

Få han ut av en negativ situasjon. Det handler ikke om hvem som skal vinne her, for det viktigste er at gutten vinner og om de ansatte ikke lytter og du har muligheten ville jeg gjort det du tenker på.

Jo, da. Det kan man. Selv om man erunder krimminell lavalder kan både barnet og foreldrene for eksempel ha erstattningsansvar. Jeg har for eksempel anmeldt barn for herverk flere ganger. Det er nødvendig for å få erstattning og det gir foreldrene en skikkelig vekker.

Barna blir ikke straffet, men det kan settes i hverk tiltak for å hindre gjenntagelse.

Helt forferdelig å lese a noen har det slik i bhg:(

Håper du tar gutten ut av den bhg, så fort som mulig!

Den eneste dette går utover er gutten din. Ikke se på det som å la de andre vinner, for i det lengste så er det de som taper... Tenk på hvordan det blir for de når de plutselig kommer på skolen, og de har holdt på slik lenge uten at noen har brydd seg.. Det kommer til å gå hardt utover de.

Sender mange klemmer til deg og gutten din. Håper han får en super sommer hjemme, og en ny bhg-plass til høsten ! :)

Annonse

Ja, jeg er nærmeste nabo til en barneskole der ungene stadig forlyster seg med å kaste stein på drivhuset mitt. Foreldrene gidde sjeldent å betale før jeg anmelder og for å få noe fra forsikkringsselskapet må jeg også anmelde saken og oppgi hvem som er gjeningspersoner når jeg vet det. Yngste jeg anmeldte var 6.

Kjære deg, for all del ikke lever han i bhg før dette er ordnet opp i!! Jeg hadde troppet illsint opp til styrer og KREVD ordning på det. Herregud, gutten blir jo fysisk mishandlet!!!! Jeg kjenner jeg blir helt skjelven av dette, du må i allefall ikke presse han ivei, det er jo som å sette han foran en ulveflokk jo... :S

Først av alt vil jeg si at dette er totalt uakseptabelt fra barnehagens side. Dette hadde jeg tatt opp med styrer og om det ikke hadde hjulpet hadde jeg faktisk gått ut i avisa og fortalt om hvordan forholdene i barnehagen er. Om det skjer så alvorlige "angrep" på din sønn så er han mest sannsynlig ikke den eneste de lar det gå utover. Krev at det blir satt opp en tiltaksplan. Hva gjorde 4 voksne inne når det var 30 barn ute??

I barnehagen hvor jeg jobber er det ALLTID noen voksne ute med barna. Det er så utrolig masse som kan skje. Personlig tror jeg ikke på å anmelde enkeltbarn, men å belyse for offentligheten hvordan denne barnehagen fungerer. Da skal du nok se disse voksne kommer seg fort ut og er der de skal være når de er på jobb.

Jeg har også en gutt på 4 år.. Fikk veldig vondt av å lese dette jeg også. Men om du er hjemme i permisjon så skjønner jeg ikke hvorfor du leverer han når du vet hva som kan skje i bhg.!

Om de andre guttene "vinner" hva så?! Gutten din er det viktigste her, å du sier han har forandret personlighet, da hadde jeg virkelig brydd meg lite om de andre guttene vinner denne kampen.

Barnet ditt skal jo tørre å begynne i en ny bhg. også. Ta han ut nå, ha han hjemme hele sommeren. Søk på ny plass i en annen bhg., å bruk god tid på tilvenningen slik at han kan føle seg trygg. Det gjør han neppe nå.

Jeg hadde tatt barnet ut, det er jo ofte en oppsigelsestid. Så hadde jeg levert en klage på denne bhg. Da "vinner" ikke de guttene.

Lykke til!

Barnehagen skal være et sted barn har gode omsorgspersoner og er trygge. Syns det blir galt å ta gutten ut av barnehagen. Se det litt større. Hva med alle de andre barna som går der? Nei ,dette bør du virkelig ta tak i. Snakk med andre foreldre og hør om de har opplevd noe av det samme. Ikke for å være ekkel og det er overhodet ingen unnskyldning for hva som skjer, men er du helt sikker på at din lille gutt ikke er ugrei med noen andre? Barn forandrer seg når ikke foreldrene er der. Uansett så er dette en situasjon som du bør ta tak i !!

Jeg ville tatt kontakt med bhg sporenstreks for å få et møte med styrer og den som er kontaktperson for ditt barn - snarest! Fortell om dine og ditt barns opplevelser. Så ville jeg ha gitt dem en ukes tid på å legge en plan for hvordan de skal håndtere dette videre, et nytt møte. Plasser problemet der det hører hjemme - i barnehagen!!! Dette er DEMS problem og DEM må håndtere det, det skal ikke du. Hverken du eller de andre foreldrene, det må komme som et evt tillegg. Denne uka ville jeg tatt gutten ut av barnehagen. Så sier du deg enig eller ikke enig når dem har kommet frem til hva de skal gjøre med dette. Du skal ikke akseptere noe annet enn noe sp\om virker som en god løsning for dere. (Senere når ting forehåpentligvis roer seg mellom guttene, kan det kanskje hjelpe å innvitere de andre hjem, en og en. Snakke med foreldrene dems og samarbeide om å endre dynamikken dem i mellom.)

Hvis du har tenkt til å ta han ut av bhg permanent: tenk over om dette er noen han vil møte på skolen senere? I nærområdet? Hvis ja: enda større grunn til å ta utfordringen nå.

Vil tro alle har best av å finne ut av dette. Men jeg sier det igjen: husk å plassere problemet der det hører hjemme! Bhg skal sørge for et godt, stimulerende og trygt miljø!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...