Tyren78-09+12 Skrevet 14. juni 2011 #1 Skrevet 14. juni 2011 Jeg gikk på Lutinus siste forsøk, men siden jeg fikk elveblest 2 ganger så skrev de ut resept på utrogestan denne gangen. De tablettene er nå så små og runde.glir de ikke "ut"(til åpningen) igjen etter innsett dersom man ikke ligger i ro? Jeg fikk ikke beskjed om at jeg må ligge etter innsett, men tar kveldstabletten etter at jeg har lagt meg. Og fikk dere noen form for symptomer raskt etter innsett? Jeg har hatt veldig menssmerter, spesielt de første dagene etter innsett..ellers ikke merket spesielt mye. Hadde innsett på fredag. Håper så inderlig på graviditet denne gangen(som alle andre)..sist gang ble det ikke:( (driver med fryseforsøk i naturlig syklus). Lang ventetid dette..
vera34 Skrevet 14. juni 2011 #2 Skrevet 14. juni 2011 jeg fikk klar beskjed om å huske å ligge i 30 min etter jeg hadde tatt tabellettene, jeg tar 2 av gangen. Er 7+1 idag. Vet at folk har fått litt forskjellige beskjed rundt omkring i landet. Jeg har ihvertfall fått beskjed om å ligge hver gang i fra sykehuset i Tromsø, er fjerde fryseforsøket mitt(søskenforsøk)
Tyren78-09+12 Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2011 Såpass ja..merkelig at de ikke skal gi samme beskjeder!!! Vanskelig å få til å ligge en halvtime etterpå om morgenen..da må jeg såfall sette den inn i 5-tida. Men bør vel kanksje gjøre det fra nå da..Har ikke gjort det hittil..har rett og slett ikke hatt anledning til det alle gangene heller. Men nå skal jeg jammen prøve å få det til! Kvelden går greit, dagen er som regel travel med henting i barnehage, middagslaging osv.. Takk for svar iallfall Kan jeg spørre hvorfor du tar 2 i gangen?
dincene Skrevet 14. juni 2011 #4 Skrevet 14. juni 2011 Jeg tar lutinus men antar vel at det er det samme med denne at ved frysefrosøk må man ta det dobbelte av den for å ha nok av progesteron i kroppen siden man ikke produserer selv.
vera34 Skrevet 14. juni 2011 #5 Skrevet 14. juni 2011 vet ikke helt hvorfor jeg tar 2. Kanskje det har med at jeg bare har hatt i innsett i styrt syklus, ved hjelp av estradot eller progynova i tillegg. Har samme problemet her veldig vanskelig å få til å ligge i en halv time etterpå. Så her taes det piller til mange forskjellige tidspunkt, alt fra 04.30 til 0800 om morgenen. Så om ettermiddagen når jeg kommer hjem enten før eller etter middag, noen dager får bare middagen vente. Og enten når jeg legger meg, eller med samme, når sønnen min er i seng. Ja det er tungvint, men alt går bare man timer det. Lykke til
Håpefull38 Skrevet 14. juni 2011 #6 Skrevet 14. juni 2011 Jeg har brukt utrogestan, men har aldri fått beskjed om å ligge etter de er satt inn. Har derimot funnet ut at man helst ikke bør tisse de første 2-3 timene etter, for da kommer mye av det ut igjen.
Tyren78-09+12 Skrevet 15. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2011 Oki. Jeg fikk beskjed om å ta 1 tablett 3 gng daglig. Det er også mitt første fryseforsøk(har et ferskforsøk som resulterte i en gutt i 2009. Når jeg gikk på lutinusen på forrige fryseforsøk så låg jeg aldri etterpå..men den tabletten er helt annerledes enn utrogestan da. Mye større og annen fasong. Rart de ikke gir beskjed om dette..fikk jo med et skriv om evt bivirkninger etc..kunne jo ha skrevet der dersom det er sånn at man må ligge etterpå da syns jeg. Hvertfall når de ikke gir beskjed om det på klinikken. Har aldri hørt noe om at jeg ikke skal tisse etterpå heller.. Ikke lett å bli klok på dette..vi får bare gjøre som vi har fått beskjed om og håpe på det beste Jeg liker forresten utrogestan mye bedre enn lutinusen..den rant jo ut hele dagen lang..følte jeg lakk hele tida. Lykke til alle dere andre også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå