Gå til innhold

Jeg fant masse penger på kontoen min!!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har jo mest lyst til å hoppe i taket, for jeg oppdaget 250 000 kr på kontoen min idag, som ikke var der igår! Jeg aner ikke hvor de kommer fra, og tror neppe de er overfør til meg med vilje....... :(

Hva gjør jeg? Har jo mest lyst til å ikke gjøre noen ting igrunn, men 250 000 er jo en god del penger, så regner med at noen savner de...... :(

Ringe banken kanskje? Eller vente til banken ringer meg?

Fortsetter under...

Du ringer såklart til banken, hvorfor i alle dager skal du vente til de ringer deg? Det er ikke sikkert de ringer engang, for når de ser at en transaksjon er gått feil så tilbakefører de bare pengene uten å si ifra, og da er det dumt for deg (og straffbart) om du har brukt de opp.

Annonse

Åh!! det hadde vært deilig med sånn størrelse påfyll til sommeren!

Men nei HI ikke bruk en krone, reglene sier at man skal vite at pengene er ens egne før man bruker. Har vært rettsaker før ang dette, eks der alkoholiker hadde brukt opp 600 000 kr som tilfeldigvis kom inn på konto. Han tok med seg venner og dro til syden han! Levde herrens glade dager og var like blakk etter noen mnd.

Og alkoholikeren måtte betale pengene tilbake til den rettmessige eieren.

Selv om det er en som har ført penger over på feil konto, ligger ansvaret hos han / henne, ikke banken, så Hi må betale tilbake de pengen hun urettmessig har fått tilgang til.

Ring banken og hør hvor pengene kommer fra.

Kan man faktisk gå innpå en annens konto og trekke tilbake pengene automatisk? Virker rart.. er det banken, så går det nok.

Men er det en privatperson er det rart om h*n kan gå inn på en annens private konto og føre over pengene igjen.

Er personen som feilaktig mottok summen real, overfører h*n det tilbake, men om de bare står der, har den som førte til feil kontonr. virkelig makt til å føre pengene over igjen?

Annonse

man kan ikke trekke de tilbake nei. har jo opplevd samme tabben selv. en venn skulle overføre penger til mannen min for en sydentur vi la ut for, så overførte han pengene til en vilt fremmed. han ringte banken og banken sa at siden han hadde gjort feilen så kunne de ikke gjøre noe med det. de hadde ikke lov å gå inn å trekke tilbake penger fra noen konto med mindre det kom fra arbeidsgiver, nav o.l eller at det er banken som har gjort feilen!

Nei, jeg kunne ikke gått inn på din konto om jeg ved feiltakelse hadde satt inn penger på din konto, men jeg kunne tatt kontakt med banken, de hadde så kunnet trukket pengene ut fra din konto og overført de dit de egentlig skulle, du får jo ikke beholde de pengene jeg ved en tastefeil overførte din konto må du jo skjønne.

Når vedkommende finner ut at pengene er sendt feil og hvem de er sendt til og du da har brukt opp pengene kan den som eier pengene gå til søksmål mot deg, da vil du bli dømt og må betale tilbake alt pluss søksmålet. Navnet ditt står på kontoen så du kan ikke gjemme deg. Og - JEG GARANTERER DEG AT DET KOMMER TIL Å SKJE - NEI, DU KOMMER NOK LENGST MED ÆRLIGHET!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...