Gå til innhold

Kjære vene, det kan da ikke være normalt at hun skal spise så lite?! Andre med småspiste bebiser?

Anbefalte innlegg

Hun er 7 uker, og vil gjerne slippe å spise mer når hun har fått i seg 40-60 ml mme (gikk over til mme for en uke siden). Om jeg skal få i henne mer må jeg lirke og lure, men hun vrir seg som regel unna, og det blir bare skrik.

Men, hun må vel spise mer enn dette om gangen?! Hun spiser ca. hver tredje time, og veier ca. 5 kg.

Flere med småspiste bebiser?

Har ikke veid henne etter at vi gikk over på mme enda, så vet ikke hvordan hun ligger ann med vekta.

Fortsetter under...

Vent til du har gått en uke eller to på MME og vei på nytt. Du kan ha ei lita snelle bare;)

Min var 4.5 når han var 6 uker. Liten og søt! Lå på egen kurve under normalen, men helt normal ifølge helsesøster. Jeg stressa også veldig med dette med vekta. Ble ikke bedre med MME. Er bare liten;)

Høres veldig lite ut. Har også en sønn på 7 uker, han spiser også MME (hipp) og spiser ca 150 ml hvert måltid hver 3-4 time. Kan gå litt lenger mellom to av måltidene på dagtid. Han har gått opp 1,5 kg siden han ble født.

Jeg hadde snakket med helsesøster og fått veid henne. Er ikke sikkert det er noe "galt", men ville sjekket for sikkerhets skyld.

Huff, nå blir jeg bekymret :( Det er jo lite mat... men, får jo ikke i henne mer. Hun stopper som regel alltid opp et sted mellom 40-60 ml. Hender jeg får i henne mer, men da må jeg "krangle" med henne, noe som ender med urolig baby og skrik. Innimellom kapitulerer hun og hun drikker mer.

Jeg får henne til å rape og gir henne pause, men det hjelper ikke. Forskjellige typer flasker og tutter hjelper heller ikke...

Hun skal veies neste uke.

Kan det være at hun trenger å venne seg til mme? At det er mektigere enn morsmelk?

Trenger litt råd her nå :(

Hvor tung var hun da hun ble født?

Hvor masse har hun gått opp siden fødselen?

Synes du hun ser tynn ut?

Har hun blitt tynnere siden hun ble født? (ser ribbein godt)

Mi hadde bare gått opp 1 kg til 6 ukerskontrollen, var ikke unormalt.

Ta det med ro, HI!!!

Jeg har en gutt som nå veier 6,7 og er 4,5 mnd. Han veide 4,4 ved fødsel.

Han har spist slik som du beskriver hele tiden. Jeg har nesten blitt sprø, men fikk beskjed på helsestasjonen om at jeg måtte se på hans allmenntilstand. Han har vært veldig blid og fornøyd hele tiden.

Det er først den siste uken vi har greid å få ham til å spise store måltider. Han spiser nå 5 ganger i døgnet og ligger på ca rundt 700 - 800 ml MME. Det er ikke mye, men nå har vi begynt med et grøtmåltid og et middagsmåltid. Det metter også.

Gi det litt tid. Vi begynte å skrive opp hvor mye og hvor ofte han spiste slik at vi hadde oversikt på hvor mye han fikk i seg i døgnet. Vet du hvor mye hun får i seg?

Lykke til!

Annonse

Min er nesten seks måneder, var nesten 4 kg ved fødsel, har nå passert 7 kg. Ekstremt småspist og har stresset masse med det. Heldig om jeg får i henne 100 ml av gangen. Allikevel følger hun kurven sin helt perfekt. Så har endelig greid å roe meg. Vei heller litt oftere, følger bebisen kurven sin så har du bare en som er småspist, hvis ikke får du helt sikkert hjelp på helsestasjonen.

Lykke til:)

Babyer er forskjellige, akkurat som vi voksne. Men man skal IKKE lirke og lure for å tvinge i barnet mere mat. Respekter at hun er mett, og dra heller ned på helsestasjonen og vei og spør der om du er urolig. Du trenger ikke vente til neste uke, selv om hun egentlig skal veies da ! Og som flere sier, så lenge allmenntilstanden hennes er god, hun tisser og har avføring som normalt (vil nok forandre seg nå som hun har begynt på mme ! ) så ville jeg ikke tenkt mer på det enn å ta en tur ekstra på hs for å veie og snakke med dem om hva de tenker om vekta hennes !

Hun virker fornøyd og i fin form da. Våte bleier har hun også. Skal ringe helsestasjonen i morgen.

Er så vanskelig å gi henne mat av og til, for jeg klarer ikke helt å finne ut om hun blir urolig ved flaska pga at hun er mett eller pga luft... Og da prøver jeg litt til med flaska. Noen ganger tar hun mer etter hvert, og andre ganger ikke. Men, blir det feil da, og prøve mer med flaska når hun blir urolig?

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...