Gå til innhold

Et eller to egg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har valgt en gang og da satte jeg inn to egg. Men jeg nærmet meg 40 og hadde ingen barn fra før, så jeg hadde ingen tid å miste ville gjenre ha flere barn også. Fikk ett barn på det forsøket.

Nå er jeg i gang igjen, har to egg på frys. Igjen på grunn av alder velger jeg å sette inn begge om de overlever opptiningen.

Valget for meg hadde mye med alder å gjøre, men også at jeg har kapasitet og økonomi til å ta meg av to barn til, plass i huset til to til osv.

Lykke til med valget ditt!

Hei! Naa har ikke jeg gaatt gjennom hele prosessen enda (begynner paa sproyter om 3 uker), men vi kommer til aa sette inn bare ett egg, hvertfall denne forste gangen (og vi kan i prinsippet velge...). Legen sa at det er ikke nevneverdig stoerre sjanse for aa bli gravid om man setter inn to, men sjansen for tvillinger oeker jo drastisk. I utgangspunktet hadde jeg forsaavidt ikke hatt saa mye imot tvillinger (trur eg...) men grunnet bosituasjon etc passer det best for oss med et barn om gangen naa :)

Lykkes vi ikke foerste gangen kommer vi kanskje til aa vurdere to egg neste gang, avhengig av hva legene sier..

Lykke til!

Vanskelig spørsmål, egentlig.

Vil heller ha ett barn av gangen, to til sammen enn tvillinger. Men jeg vil heller ha tvillinger enn enebarn. Tror jeg ville gått for to om jeg fikk velge, men jeg er ikke fylt 28 år enda, og sjansene for at de setter inn to egg er vel ikke store. Tror ikke jeg får satt inn mer enn ett uansett...

Denne gangen har vi faktisk ikke diskutert det med legen så under egguttak i dag spurte sykepleieren om det å jeg sa 2 hvis legen var enig, han sa han skulle titte i papirene mine og så ser vi an når klinikken ringer i morgen,

Har satt inn både ett og to før.

Setter vi inn 2 , blir gravide og får tvillinger er det en lykke og de får masse glede av hverandre. Setter vi inn ett og blir gravide blir det ikke noe søskenforsøk seinere, men søsken vil de alle få siden jeg har 3 herlige ungdommer på 13-14 og 16 i huset fra før :-)

Annonse

Sist satte jeg inn 3! Og det var legen som mente jeg skulle gjøre det. Topp kvalitet på eggene, men 5. ivf (en SA på 3. forsøk) og alderen min gjorde så det ble 3 egg inn. Ingen festet seg. Satser på tvillinger ved neste forsøk;-) Har veldig godt kunne tenkt meg 2 barn, og siden jeg nå er 40 tenker jeg at det ikke blir søskenforsøk dersom jeg lykkes neste mnd. Derfor er jeg litt for tvillinger:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...