Gå til innhold

Mistet to, hva kan jeg gjøre for at det ikke skjer igjen? Kort.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå mistet to ganger. Begge gangene veldig tidlig i svangerskapet (mellom uke 4 og 10). Første gang i 2007 og andre gang i mai 2011.

Jeg og samboeren min skal nå begynne å prøve, og jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å minske sjangsen for å miste igjen?

Er det noe kosttilskudd, medisiner eller lignende jeg bør ta fra vi begynner å prøve?

Er det noe jeg bør spise/drikke, unngå å spise/drikke o.l ?

Tar imot alle mulige råd, vil ikke miste en tredje gang!

På forhånd takk..

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet dessverre ikke om noe du kan gjøre... Selv drikker jeg max en kopp kaffe om dagen og prøver å spise så sunt som mulig, uten at jeg egentlig vet om det vil påvirke noe. Be om litt ekstra oppfølging når du blir gravid igjen, du vil i hvert fall få en tidlig ultralyd siden du har mistet to ganger.

Det er en del her som har endret kostholdet ved å redusere laktoseinntak og en del andre ting, søk litt i eldre tråder så finner du nok litt info om dette. Lykke til, håper du blir fort gravid og at spira sitter neste gang!!

Jeg har mistet tre ganger. Etter at jeg mistet for andre gang fikk jeg tilbud om crinone ved neste graviditet, men takket nei. Det angrer jeg på i dag. Var da redd for at det kunne skade, men det har ingen skadelige virkninger, overskuddet blir bare skylt ut av kroppen. Jeg ville hørt med fastlegen om crinone, og be om tettere oppfølging ved neste graviditet. Folat sies å være bra.

Det er noe med at man ihvertfall har prøvd det som kan gjøres for at det skal lykkes. Mer får vi ikke gjort. Masse lykke til og håper det går bra ved neste graviditet :-)

Jeg har vært å hentet resept på Crinone (progesteronstøtte) og Albyl - E idag. Min 3 graviditet i andre runde. Dvs - jeg har 3 barn fra før men med en annen mann. Har hatt en MA og en SA. Siden jeg snart fyller førti vil legen min gjøre alt hun kan for at det skal gå bra, derav disse medisinene. Ingen garanti for at det hjelper men som lykkefrø sier skla ikke noe være uprøvd :). Min fastlege kunne ikke skrive ut dette, hun sa at hun ikke kjente til doseringer osv så det kan hende du må til gyn

Hei Gullis: Mange som har lykkes med den type medisinering (crinone og albyl-e) :-) Har selv begynt på albyl-e og startet med crinone to dager etter el. Håper jeg har en spire som klorer seg fast.... Masse lykke til og håper det er vår oppskrift for å lykkes :-)

Forresten... Gratulerer så mye med graviditet. Håper jeg følger etter snart :-)

Annonse

Til Gullis: Albyl-e skal hindre blodpropp, skal virke blodfortynnende, som igjen vil øke blodtilstrømning til livmor. Progesteron hormonet blir produsert av kroppen, men det er ikke alltid det blir produsert nok til å kunne holde et foster levedyktig.

Jeg er ingen ekspert men det er slik jeg har forstått at det skal virke. Har googlet for å finne informasjon om det. Utrolig hvor mye informasjon man finner på internett.

Min gynekolog sa at selv om man ikke finner noe på blodprøveresultatene, kan det endre seg når man blir gravid. Har lest at noen har fått helt fine svar på blodprøver, men har funnet avvik etter at de er blitt gravide, og fikk da blodfortynnende og lykkes med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...