Gå til innhold

Pakkeliste til ferie? hjelp..

Anbefalte innlegg

Sitt å prøver skrive en pakkeliste til oss all her heim.

Skal kjør skikkelig lang tur nesten 100mil bare en vei med bil. Og være borte sånn ca 1 og 1/2 uke.

Skal besøk slekt i Sverige og tenkt å kjør til Liseberg også.

Har tre barn på 2, 6 og 8.

Vill gjerne ha forslag på ting til bilreisen, skal meste dels kjør om kvelden/natten så de sover å slipper å få med seg at reisen er så lang.

Men treng sikkert noe til tidsfordriv når dem er våken.

Kom gjerne med forslag på ALT som kan komme til nytte å ha med på en så lang biltur.

Føler bare jeg sitt med en alt for kort liste.. :))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143319860-pakkeliste-til-ferie-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars unger, hadde heller leid feriehus i danmark.

Men siden ferien er planlagt hos dere så kjøp bærbare tv`er. Ha med nintendo ds til de to største barna.

PS.

Noen barn sover DÅRLIG i bil, tror neppe de kommer til å sove hele natten, og dere kommer til å bli utslitte alle mann uten søvn. Mitt tips er, kjør på dagen, stopp hver 3-4 time og lek ute på lekeplass og spis mat så kjører dere videre.

Ha med puter til å sove i bilen. Nintendo DS evt filmer i bilen. Ipod/musikkspiller er et must. Hodetelefoner til alle, så slipper dere voksne å høre på barnemusikken. Tegnesaker og bøker til dem som ikke blir bilsyk. Kjøp nye tegneserieblader underveis.

Husk myggmiddel :) Reisesyketabletter.

Hvordan skal dere overnatte? Campinghytte? Telt? Ta med soveposer til alle, evt lakenposer.

Klær for allslags vær? Det kan regne i Sverige også.

Skotøy:

Gummistøvler, joggesko og sandaler/crocs

Klær:

Regntøy, jakke, fleece, caps

Shorts, bukser, kjoler, genser, t-skjorte, sokker og undertøy. Nok til alle dagene dere skal være borte. Evt kan dere få vaske i Sverige?

100 mil er ikke så langt, det er gjort på en natt. Husk at sjåføren må få sove ut dagen etterpå, det er slitsomt å ha ansvar for 3 uthvilte barn når du har kjørt bil en hel natt. Been there, done that. :)

De selger ting og tang i Sverige, så om dere glemmer noe så er det ingen krise!

Annonse

takk 23:09:)

myggmiddel å reisesyktabletter hadde jeg faktisk glemt bort helt.

Men det kom med på lista nu :)

Har muligheten til å vask klær da vi skal bo til slekt.

Å er det noe vi glemt så er det jo ikke noen større krise. Kan jo alltid kjøpe det der :)

Vi har kjørt turen tidligere.. MEN uten barna. Vet hvor lang turen er.. Så vi bestemt at det blir bedre å kjører om natten. Ihvertfall nedover. Å så bytter på det hvis den som kjører, blir alt for trøtt. Ser jeg ikke på som noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...