Gå til innhold

Hvorfor er ikke de med bulimi tynne?

Anbefalte innlegg

Når jeg leser om bulimi så står det alltid at de som har denne sykdommen som regel er normalvektige og ikke tynne. Forstår ikke hvorfor? Jeg vet jo at de overspiser mange ganger, men de spyr jo alt opp igjen etterpå, og da burde de vel bli tynnere etterhvert eller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143319767-hvorfor-er-ikke-de-med-bulimi-tynne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bulimi. Jeg spiser normalt gjennom dagen, men kan gjerne spise litt mer middag enn andre, eller spise en sjokolade i løpet av dagen.

På kvelden overspiser jeg, og spyr etterpå. Men jeg får jo ikke opp alt. Og det jeg har spist i løpet av dagen dekker uansett dagsbehovet for mat.

I begynnelsen tok jeg av over 20 kg, for da spiste jeg mindre og spydde opp alt. Nå holder vekten seg gjevnt.

Fordi de spiser i mer enn 20 minutter, og spyr dermed ikke opp absolutt alt?

Etter 20 minutter er mat kommet i tarmene, og dermed er der et opptak. De spiser gjerne også usunt, slik at kalorimengden er høy i det de inntar.

Jeg har ei venninne som er eksbulimiker. Utseendemessig er hun helt som hun alltid har vært. Eneste hun oppnådde, var å ødelegge tennene sine.......

Ja, noen har fortalt om matorgier der de har handlet inn nesten ei hel handlevogn på forhånd. Det tar litt tid å lage til maten, og spise opp en svær mengde. Dette høres litt vulgært ut, men så er da også bulimikere besatt av selvhat fordi de gjør slikt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...