Gå til innhold

Fjerner du håret på underlivet før fødselen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ingen hensikt. Man skal ha en vill urskog voksende der nede om det skal ha noen betydning for fødselen, dvs evt sting i etterkant.

Det stod en artikkel her nylig som omhandlet akkurat dette. Har man ikke vokset jevnlig under svangerskapet risikerer man bare å få infeksjoner.

Men jeg tenker å stusse det bittelitt med saks. Det får holde. :)

hei,

jeg har da 6 uker igjen, men jeg vokset idag og det gikk kjempefint.

Der jeg vokser meg skulle prøve en ny voks, tror det er sånn spagettivoks eller noe sånn og det er noe av det beste jeg har prøvd. Gjorde nesten ikke vondt...så spør hva slags voks de bruker i tilfelle :)

Jeg holder det alltid "pent og pyntlig" der nede, med høvel. Det kommer jeg nok til å gjøre før fødselen også, evt ved hjelp fra min kjære. Men jeg kommer nok ikke til å være glattbarbert, det skal få være en lite stripe igjen;)

Annonse

Jeg pleier å få mannen til å stusse håret der nede med saks like før fødselen.

Ikke for å se bra ut når babyen kommer ut, men fordi man blør rett så mye efterpå, og syns jeg det er mer renslig å være kort der nede

De anbefaler ikke å fjerne alt hår nedentil etter uke 36 har jeg lest. Pga faren for infeksjon.

Jeg kommer til å fjerne alt rett før jeg går inn i uke 36 , så får det se ut som det ser ut når jeg går i fødsel. Evt stusse om det skulle være virkelig ille :P

Jordmødrene bryr seg hvertfall ikke om hvordan du ser ut om det er det som bekymrer deg ;-)

Jeg gjør som har gjort i 12 år, gravid eller ikke, barberer annen hver dag. Vil anbefale andre å gjøre det samme. Altså gjøre det som dere pleier. Vokser det villt så la det gjøre det fremdeles. Det aller beste er å la det være naturlig, men for mitt eget velvære er jeg nødt til å ta det annen hver dag.

Haukeland er midt inne i en veldig stor studie angående dette. De sender ut info til fødende om at man ikke skal gjøre noe med håret nedentil fra 4 uker før forventet fødsel pga stor infeksjonsfare.

MIn mann måtte hjelpe til med høvelen, men det var sjeldent det var glattbarbert der nede. Urskog klarer jeg ikke å ha der nede, men alt blir ikke fjernet heller.

Jeg var glad jeg var barbert, for jeg fikk totalruptur og da slapp legen å fjerne så mye hår. Lå lenge nok med beina i været for å føde og bli sydd.

Annonse

Seriøst,,no sånnt gidder jeg ikke å tenke på.

Å fjerne dotten bare for å se fresh ut i en situasjon hvor en umulig kan se fresch ut samme hva?? Nei takk.. hvis legen ikke klarer å se på dotten får h*n fjerne den..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...