Gå til innhold

Blir uvel av min venninnes rosenrøde fremstilling på Facebook

Anbefalte innlegg

Statusen oppdateres jevnlig med hvor fantastisk flott de har det i den lille familien sin. Det legges jevnlig ut bilder av barn og mann i ulike settinger og hun strør om seg kommentarer om lykke, lykke og atter lykke på bildene.

Når jeg da vet at hun og mannen knapt snakker sammen hjemme og at han har flytta på gjesterommet for flere år siden er det noe som skjærer i mine ører! Nestenså jeg må fjerne alle oppdateringer fra henne.

Fortsetter under...

Hmmm, mammaen min er på facebook, og hun sa her om dagen at hun ble mistenksom når noen hele tiden oppdaterer statusen sin med hvor fantastisk flott livet deres er. Hun mener det er et tegn på at man prøver for hardt, at man skriver det for å overbevise seg selv og andre at man er lykkelig.

Og når du skriver at forholdet dem imellom er dårlig, så er det vel snakk et skikkelig selvbedrag.

Enten får du som jeg gjør, overse disse innleggene, eller så får du skjule oppdateringene. Av og til får jeg lyst til å skrive om guff i familielivet, som en slags motvekt, men har til nå holdt meg i skinnet.

Uansett om realiteten er en annen eller ikke blir jeg helt svett av sånne kvitreinnlegg.....det er så himla slitsomt at man føler behov for å legge ut oppdateringer i eniga som bare gjentar hvor søte og snille barn man har og hvor fantastisk mannen er.

En ting er at det fremstår som nokså skrytete og "se-på-meg-så-flott-jeg-har-det", men det er jo faktisk HELT UINTERESSANT for omverdenen!!

Har også et familiemedlem som gjør sånn, og både mannen min og jeg er helt oppgitte, har begynt å se det som underholdning - hva for noe kliss er det hun legger ut i dag, liksom. :)

Har det fint selv, jeg, og har en supersnill og søt unge, men jeg har et nøkternt forhold til statusoppdateringer... Og så er jeg nok ikke så klissete av meg....

Annonse

Sånn hadde jeg det med kusina mi også.. Det var <3 <3 <3 *navnet på mannen* <3 <3 <3 og alt var så forbanna rosenrødt. Men når vi snakket sammen så var det bare uff og isj og æsj, han var så lat og dum og bla bla.. Til slutt klikka det for meg, og jeg ba henne til helvete kutte ut skuespillet på fb... Dette var i fjor vinter og jeg har ikke snakket med henne siden... ja, i fjor vinter.. hehe.. Hun taklet ikke å høre det, dessverre..

Hehe , har også en sånn venninne. Til jul sender hun julekort i str A4, hvor hun beskriver hvor fantastisk de har det i livet sitt. Hvis det å bli slått helseløs av sin mann, er å ha det rosenrødt, så tror eg heller eg foretrekker mitt eget liv:-)

Og facebook oppdateringene hennes vil ingen ende ta. Jeg sitter egentlig å humrer for meg selv,for jeg vet at det er langt fra så perfekt som det hun vil ha det til.

hadde det vært bedre om hun skrev; mannen min å jeg deler ikke seng og ikke rom heller.. vi snakker ikke sammen, har det helt for jævlig!!

??? ikke alle som vil fortelle at livet er for jævlig på facebook.

men sjønner at du blir irritert :)

Man trenger vel ikke egentlig å si noenting....synes de med de beste statusene er de som bruker det for å formidle en mening eller en opplevelse på en humoristisk måte. Jeg hører heller om at noen sitter i kø på vei hjem fra jobb enn hvor flinke de har vært til å vaske huset og hvor søte barna er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...