Gå til innhold

Er redd jeg styrer litt mye ......

Mamma`n til <3<3<3

Anbefalte innlegg

Er 28 uker i morra og er i fin form stort sett hver dag! MEN på kveldstid er jeg ofte helt skutt og får svi for dagens gjøremål.....Dette inkluderer mye styring med hus og hjem, gåing og bæring av vår datter på 10,5 mnd.

Mormunnen er foreløpig 3,5 cm lang og har gått ned fra 4,3 siste måneden. På Riksen sa de at dette var helt fint. Har 10 uker igjen til igangsettelse hvis alt er stabilt så lenge. Har toegga jenter i magen og de vokser fint.

Burde jeg begynne å ta det med ro eller? Føler at ukene blir lange hvis jeg allerede skal legge meg ned og lese blader allerede. Har jo en million ting å fikse i huset før twinsa kommer og.

Mannen er hjemme i perm med vesla og jeg er sykmeldt.....

Også en ting til!

Jeg skulle ha ferie en uke før barnehagestart pga at mannens perm er over da. Nå er jeg sykmeldt og i dette tidsrommet høygraid. Er det frekt å spørre mannens lege om sykemelding for han frem til vesla er kjørt inn i barnehagen??

Håper alle dere andre tvillinggravide har det fint:)))

Fortsetter under...

Jeg ville nok ha roet ned nå.....du vil IKKE ha svangerskapsforgiftning, og du vil heller ikke føde for tidlig!!! Trust me!!

Lurer VELDIG på hvordan du vet at de er toegga??? Om det er to morkaker og to sekker kan de liksågodt være enegga....

Du trenger ikke legge deg ned og lese blader, men gjøre færre ting pr dag, og passe godt på å slappe av innimellom. Kan ikke mannen din ordne ting da? Slapp av nå, blir ikke mye tid itl det når du er blitt trebarnsmor nei!

Nei jeg synes ikke det er frekt å spør om sykemelding, det er ikke lett for deg når du ikke kan løfte på henne...

Du kommer til å angre på det om du ikke roer ned, men du kommer ikke til å angre på at du roet ned for å si det sånn! :)

Vi vet ikke 100% sikkert at det er toegga, men fler overleger på riksen og en gyn jeg var hos privat pga 3D ultralyd, sa at det så veldig ut som toegga..... de har veldig tydlig skillevegg .... MEN deling kan skje fra ett egg veldig tidlig, så man kan bli overraska ja. Dessuten tror de at dette er etterdønninger fra prøverør med første mann.. Vi trodde nemlig ikke at vi kunne få barn på egenhånd.

Hadde de trodd det var enegga så hadde vi fått tettere oppfølging også tror jeg? iallefall det han legen sa som utførte 3D ul..

Uansett, jeg skal begynne å ta det med ro ja, vil ikke risikere noe som helst nå.....

Men de kan ikke se på ultralyd at de er toegga!(?) De har nok to morkaker og to fostersekker, men det kan også enegga ha.

Legene kan kanskje si at de behandler deg som om det er toegga, fordi de ikke deler på vesentlige ting. Men de kan aldri si garantert at de er toegga på ul med mindre det er en gutt og en jente!

Enegga blir kun behandlet med tette oppfølging om de deler morkake eller og fostersekk, hvis de har forskjellig av allt er det ikke så stor risiko, og man kan heller ikke vite om de er enegga!

Det var ikke meningen at jeg skulle henge meg sånn opp i dette da det ikke var dette du spurte om! men kjenner jeg blir litt provosert av at tilogmed leger på riksen kan si at det er toegga når det ikke er mulig å se! Viser jo at det fortsatt henger i dette med at to morkaker er toegga og en morkake er enegga!

Det er jo ikke viktig, men dumt at de ikke kan...

Ja! ta det med ro, jeg fikk svangerskapsforgiftning og guttene måtte altfortidlig ut, jeg jobba som en helt frem til det, helt idiotisk.... Enda opp med å ligge 5mnd på sykehus, hadde heller valgt å ikke jobbe hele svangerskapet ja!

• 1 måned senere...

Hei!

Ang. spørsmålet en-/toeggede, så har jeg vært på konsultasjon hos to forskjellige overleger på Ullevål der jeg skal bli fulgt opp i svangerskapet. De sa begge to at øverst på skilleveggen, der hvor fostersekkene møtes, møtes de enten i en Y-form eller T-form. Y-form er toeggede, mens T-form er eneggede. Begge gynokologene som tok tidlig ultralyd sa det samme, og hos meg var det tydelig Y-form og altså toeggede. Ser ut som det er en av hver, så hos oss er det jo klart uansett, men har også sett min venninnes bilder og der var det ikke så klart hvilken form det var...

Håper det er bra med alle sammen, mine kommer i midten av januar :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...