Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nærmer meg ett års prøving og ingenting skjer..

Hadde en el i oktober 2010, men tr kom 14 dager etter det..

Utenom det har jeg ikke hatt el eller tr på 11mnd.

Fikk påvisst PCO i mars og har prøvd en runde med dobbel pergo uten å få el og er nå på slutten av prøveperioden med trippel pergo.. Skal ta blodprøve imorgen for å sjekke om jeg har hatt el, men er ganske sikker på negativt resultat der..

Så da blir jeg mest sannsynlig henvist videre til fertilitetsklinikken og må vente enda noen mnd før jeg får videre hjelp. Kjenner det tar på psykisk når jeg aldri får el.. Vi får lissom aldri prøvd å lage barn en gang..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143319370-da-melder-jeg-meg-inn-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei happy87!

Det er trist å ende opp her, vet hvordan det føles. Jeg hadde aldri trodd at det skulle ta sååå lang tid og at jeg skulle måtte utredes og at det å lage barn skulle bli så "uromantisk og klinisk".

Har dere blitt utredet begge to eller bare du? Her i gården har jeg et hint av pco og mannen har redusert antall sædceller. Vi prøver derfor masse vitaminer og mineraler hver dag og så prøver vi å "spare" han frem til el. Ikke alltid lett, når el bestemmer seg for å dukke opp senere enn avtalt, men sånn er livet.

Håper at du får el snart!!! Det fortjener du virkelig!

Stor klem

Hei!

Jeg kan vel også melde meg inn her.. Har prøvd siden mai 2010. Har Pcos og får ikke el av meg selv. Skal prøve meg med pergo nå neste syklus, så håper det kan få fart i sakene.. Synd å høre det ikke har fungert for deg til nå Happy 87...

Er kjedelig at ting tar så lang tid! det er også rart å tenke på at man som ung var redd for å bli gravid, men egentlig er det jo veldig vanskelig å få det til å klaffe :(

Solstråle86: Vi har prøvd i litt over et år nå, er i vår 16 pp. Dere da? Er du født i 86? Jeg er født i 84, så føler ihvertfall at vi har god tid om vi skulle trenge ivf og alt det der.

Har tro på at det ordner seg til slutt. På den ene eller den andre måten! :)

Annonse

Jeg er født i 86 ja, så er blitt 25 år. Sånn sett har vi det jo ikke travelt, men barneønsket er stort! Vi har prøvd i litt over ett år her også - siden mai i 2010. Har ikke like mange prøveperioder som deg bak meg, rett og slett fordi jeg ikke har el av meg selv, og dermed ikke mensen heller..

Veeeeldig spent på om pergo kan hjelpe til :)

Det ordner seg for snille piker, så vi får prøve å ha is i magen :-)

Jeg har gått på pergo denne måneden og kunne virkelig føle eggløsningen på kroppen denne gangen. Det har jeg ikke kunne gjort før. Fikk masse eggløsningsslim også, så håper virkelig at dette kan være måneden da det klaffer:)

Jeg kjenner den rare tanken Solstråle86! :) Jeg fant noen gamle lapper på loftet en dag her. Der hadde jeg skrevet ned sms'ene jeg hadde fått av en eks. På en av lappene sto det "huff, jeg skal ikke ha sex mer - ihvertfall ikke før jeg er gift! Slike ting tar på!!!" Det ble skrevet for 8 år siden, og jeg husker det som om det var i går. Mensen var tre dager forsinket!!! Oi oi oi oi!! Men plutselig så kom den, og vi var begge lettet over at jeg ikke var gravid.

Tenk om jeg da hadde visst hvordan jeg skulle komme til å slite for å bli gravid...

Mannen min og jeg har prøvd i to år. Har jo vært gravid tre ganger, men det har jo gått galt tre ganger også.

Som det er sagt et annet sted her. Jeg hadde aldri trodd at å "lage barn" skulle bli så uromantisk. Det er mer; idag MÅ vi ha sex, hvor er puta jeg skal ha under rompa?, vi hadde ikke sex i går, da MÅ vi i dag - uansett hvor slitne vi er, osv!!!

Da fikk jeg beskjed idag om at jeg ikke har hatt el denne gangen heller.. Så da blir jeg mest sannsynlig henvist til fertilitetsklinikken (kontordama skulle snakke med gyn) så da blir det å vente hele sommeren da.. Jeg spurte om jeg kunne prøve en ny runde med trippel pergo imens og det synes kontordama jeg burde gjøre, men får ikke noe ordentlig svar før til mandag for da skulle jeg ringe tilbake..

Det er kun jeg som har blitt utredet, men det første som skjer når vi blir henvist til fertilitetsklinikken er at han skal ta prøve..

Jeg tok innvendig ul og blodprøver, men vet ikke hva de sjekket på blodprøvene. Må huske å spørre til mandag om de sjekket prolaktin, for jeg kan klemme ut litt væske av det ene brystet.. Huff, det er mye en bekymrer seg over..

Jeg har så vonde tanker om at jeg aldri klarer å produsere barn:( Men skal gi ivf en sjanse før jeg tenker mer på det..

huffda Happy87! Dere skal nok klare det til slutt skal du se! Har hørt om utrolig mange som har slitt lenge, men som har klart det, enten via ivf el av seg selv. Vet det er tungt, blir fortvilet selv, for det er så kjipt å måtte gå gjennom så mange prøver, gynekologiske undersøkelser, el-tester osv og føle at en aldri kommer noe vei. Men en dag er jeg sikker på at vi begge sitter i med vår positive graviditetstest i sjokk. Og gleden som kommer da kommer til å bli fantastisk! Har hørt et uttrykk som sier at det søteste babyene tar lengst tid å lage;) DET tror jeg på;)

Lykke til happy87! Vet du kommer til å klare det til slutt!

Det er trist når man ikke får prøvd engang.. Jeg fikk også konstantert PCOS i februar, og gyn. satte meg straks på Metformin da han har god erfaring med at kroppen kommer i gang med dette, og mange får el av seg selv over tid. Jeg har positive erfaringer med metforminen. Jeg har fått mye kortere sykluser, hadde sykluser på rundt 72-73 dager, men nå er jeg nede i rundt 50 dager. Det har jo vel og merke bare vært et par sykluser siden jeg startet på det, men det er kanskje verdt et forsøk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...