Gå til innhold

Jeg må ha verdens beste unge

Anbefalte innlegg

for han er blid hele dagen, underholder lett seg selv med lekene sine, spiser det han får servert og har sovet 14 timer i strekk hver natt fra han var 2 mnd. Han er nå snart 9 mnd :) Det er bare en fryd å være mammaen til denne herlig gutten!!! Han gjør det så lett å være mamma, han er min lille prins og det beste som noengang har skjedd meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143319340-jeg-m%C3%A5-ha-verdens-beste-unge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første var også slik :) Verden var en idyllisk plass!!!....Og så fikk vi nr to....

TURBO GIGANTE, som aldri lå i ro. Gikk når han var 9 mnd på dagen, og sov aldi mer enn ti min om gangen på dagen, og natten var et helvette uten like, opp 30 ganger for å gi tytt/vann osv. Nå er han 2 år og fortsatt like vill....

NYT DET!!!!

Annonse

Misunner dere!

Min unge er herlig hun også, men fy flate for en masekråke!

Å leke seg alene, har enda ikke skjedd - og viss vi ikke kommer på røde rappen, så er hylekoret ute. (og det kan vare i 2 timer om nødvendig)

Skrek og sutret hele første året... Akk så jeg misunner dere:)

Jeg har en av hver sånn sett.

Da gutten min var liten ville han IKKE sove alene, og han hadde fullstendig lakenskrekk. Har hatt mange kamper gjennom lange nattetimer med den gutten, som ofte endte med seier til lillegutt der han omsider sovnet - i fanget mitt så klart :)

Så kom jenta som var stikk motsatt. hun sov natta gjennom nesten fra første stund, hadde ingen problemer med henne når det gjald soving.

Mener likevel ikke at hun er noe bedre enn storebror. For gutten MIN er nemlig verdens beste unge (jepp, selv om han var vanskelig i forhold til søvn) - og det er faktisk jenta mi også :)

Jeg har 3 sånne gull jeg. Tok kveld fra de var ca 6-7 uker gamle, sovner lett og sover hele natta. Hihihi! Er så ekstremt heldig, det vet jeg. Eneste ulempe er at de står opp tidlig om morran, så nå må jeg legge meg for å ikke dø i vinkel i morgen tidlig. God natt!

Annonse

Sånn unge har jeg også. Han er 20 mnd og sover fortsatt 16 timer pr døgn. Ikke noe problem å legge, blid, grei frisk og glad i mat. Men de siste to måndene har vært veeeldig aktive så jeg er sliten alikevel. Fatter ikke hvordan de som har barn som våkner om natten og står opp klokka 7 har det...

Dere er virkelig kjempeheldige! Har to som aldri har sovet spesielt godt, og gud så sliten jeg har vært i perioder.

Tenk så forskjellige barseltiden kan være for nybakte foreldre. Jeg hadde et kolikk-barn og venninnen min en som sov 30 timer i døgnet, vi fikk barn nesten samtidig. Det var stor forskjell på hvordan vi opplevde den tiden. Jeg holdt på å havne på institusjon, og til slutt bare gråt jeg. Jeg så ustelt ut og ville bare være hjemme i en joggebukse med hengerumpe og knær i. Hun tutlet rundt i høyhælte støveletter med kaffelatten sin, bestandig upåklanderlig på håret, tilbragte tid på kafé og barseltreff, og serverte nystekte boller når man kom på besøk. Så aldri at hun gjespet.

Jeg gikk rundt med en litt ondskapsfull tanke om at jeg håpte at guttungen hennes kom til å bli en trassig og ufyselig fyr, men så er han nå 3 år og er verdens søteste, roligste, ryddigste og flinkeste gutt. I tillegg sover han fremdels 14 timer pr natt.

Mine unger sov også minst 20 timer i døgnet som nyfødte og har alltid sovet mye, vært friske, veeldig blide, sunne, lite trass osv. Men jeg har alikevel klart å bli utrolig sliten. Tror det er mer psykisk. Jeg synes det har vært råtøft å bli mamma, til tross for drømmebarn delux.

Kos deg med det:)

Min første var et mareritt de 5 første månedene. Han måtte ha mat hver andre time, også om natta. Sjokket var stort da andremann kom med født døgnrytme:) Det var godt å se at unger er forskjellige og at det ikke nødvendigvis er foreldrene sin "skyld" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...