Gå til innhold

Tanken på nr. 2..? Innspill ønskes

Anbefalte innlegg

Har en fantastisk gutt på 1,5 år! Tenker for tiden veldig mye på å få et barn til. Da vil Matias bli 2,5 hvis alt klaffer. Har lyst på vår-barn nå, og hvis vi da skal vente et helt år til, blir det jo plutselig 3,5 år mellom dem. Er ikke det litt for lenge?

Erfaringer..?

Han begynner også i barnehagen til høsten, og jeg i jobb (hatt ulønnet perm siden permisjonen gitt ut i september)

tenker også veldig økonomi, da vi har hatt det ekstremt trangt det siste året. Hadde ikke fast stilling før jeg gikk i perm + ekstrem bekkenløsning = ingen sykemelding = lite opptjent permisjonspenger.

Innspill ønskes :-)

Fortsetter under...

3,5 år er jo ingenting!

heller det enn 2,5 år.om du hadde ekstremt til bekkenløsning så får du det sikkert igjen,og da er det ikke bare-bare med en liten en på 2,5 år.

det er veldig stor forskjell på 2,5 år og 3,5 år når det kommer til forståelse.

har selv 3 år mellom mine barn,og da forsto 3 åringen at jeg måtte amme,at han måtte vente, at hanmåtte være forsiktig med babyen etc etc.syntes det var veldig kjekt at han sluttet med bleie da lillebror kom og at han var såpass stor som han var,da var han mer uavhengig meg.

jeg hadde aldri i verden villet ha to tette,tettere enn 3 år er for mye synes jeg personlig.

men smaken er jo delt...

MÅ du ha vårbarn?hvorfor det?

Vi er gravide igjen å det vil bli akkurat ca 22 mnd mellom herlighetene.

Tror det finnes fordeler og ulemper med lengere tid mellom og kortere tid.

Det høres ut for meg som dere må finne ut av økonomien mer enn om det er ok med to tette eller 3 år mellom.

Lykke til uansett hva dere velger...

MÅ ikke ha vårbarn, men har lyst på det. Februar- mai tenker jeg :-) fikk desemberbarn sist, og det vil jeg IKKE igjen! Midt i jul, stress og utrolig kaldt. Tok nesten 1 mnd før det var "varmt" nok til å være utendørs (altså mindre enn -10).

Har også alltid tenkt jeg ikke vil ha tette barn, men føler ikke 2,5 er så forferdelig tett. Å ikke ha to bleiebarn samtidig er et stort poeng til vente-listen.

Vanskelig det her.. Takk for tilbakemld :-)

Her blir det neste 9 år mellom 1 og 2 så jeg synes jo selvfølgelig at 3.5 år er lite jeg da. Synes det er så greit at førstemann er såpass stor og selvstendig når hun får et søsken jeg. Hun kan hjelpe til og synes det er fryktelig stas. Jeg slipper å slite med et lite barn mens jeg går gravid og det føles helt herlig. Det samme når barseltiden er over oss, da har jeg en stor jente som kan hjelpe meg, som klarer mye selv. Synes det bør være rundt 4 år imellom, så får man gitt hver baby den tid den krever jeg.

Annonse

Signerer på den.

Har både 2,5 år aldersforskjell og 4 års aldersforskjell. Helt klart fordeler med å ha noen år imellom! Storesøster/bror er mye mer selvgående og du slipper å konstant engste deg for at h*n skal bære lillebror/søster etter hodet og den slags. Du slipper en del av den dårlige samvittigheten man ofte har når en liten tass alltid må vente fordi babyen skal ditt eller datt. Du rekker også mer å nyte nummer en. En unge er luksus i forhold til å ha to eller tre. Da øker kaosgraden, man kan reise mindre (dyrt, komplisert) etc etc.

Det som taler FOR to tette, er at de kanskje (hvis de passer sammen) vil kunne leke godt sammen. OG du blir raskere "ferdig med det" når det gjelder småbarnsperiode og bleier.

Dere må gjøre en totalvurdering. Det er ikke sikkert det klaffer med en gang heller, så det kan bli mye mer enn 3,5 år i verste fall. Naturen lar seg ikke alltid planlegge. Økonomi er også viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...