Gå til innhold

Mat og drikke i dyreparken. Dyrt, bra?? Har du tips?

Anbefalte innlegg

Lønner det og ta med seg mat inn?

Har hørt at man kan kjøpe et beger med påfylling av brus (hele dagen) til 100 kr. er det sant? er der monsterlange køer for og fylle opp?

Tips til hvor vi kan spise middag? enten i parken eller i Kristiansand

Fortsetter under...

Det lønner seg å ta med mat inn, men da må du ha med masse drass. I så fall er det lurt å komme tidlig slik at du får kapret en tralle til å ha alt stæsjet oppi.

Vet ikke noe om brusbeger, neppe mye kø for slikt går da fort?

Det er mange spisesteder og helt ok mat, men ikke regn med at det er spesielt billig. Kan også være en del ventetid for å få maten. Vi spiste på Gurines kro men det var bare kaffe/kake så det gikk jo radig. Bestill bord på forhånd hvis du vil spise middag, husker ikke hva restauranten het men de har bordsetting til gitte tidspunkter. Du bestiller på forhånd hva du vil ha (kjøtt eller fisk) og maten kommer kjapt. Sjekk nettsiden, du bestiller dette samtidig med at du bestiller billetter til parken online (lønner seg, kortere kø og lavere priser)

Maten er dyr og dårlig uansett hvor ui dyreparken en går syns jeg. Det stemmer sikkert med at mna kan kjøpe en kopp der man får gratis påfyll, men de automatene har ofte utvannet brus i elendig kvalitet. Om man ikke har anledning eller lyst å drasse på mat så er mitt tips å ha lave forventninger til maten og stort matbudsjett.

Det går i hovedsak i hamburgere/ pommesfrittes og brus i de fleste resturantene. Kjuttaviga vertshus har taco buffet, og det finnes pizza resturant i kjuttaviga..

I Kardemommeby er det pølsemaker og baker, samt pølsebu utenfor.

Prisene er som man kan forvente relativt høye, så vi tar gjerne med mat og drikke, og handler litt ved behov/ lyst. Kan legge til at vi går hver helg så hadde blitt dyrt om ikke :)

Annonse

Husker ikke hva restauranten het, men den er opp en trapp rett ved siden av der man går på seilskuta til kaptein sabeltann i kjuttavika.

Grillbuffet, var en kar som sto og grilla allskens digg ( helstekte filèer etc).. Var bare å gå og få påfyll rett fra grillen, og så en egen buffet med div tilbehør ( som var helt ok).

Kjøttet var sinnssykt godt, jeg ble nesten flau av å gå og be om mer så mange ganger..'

Skal i dyreparken i sommer også, og skal garantert tilbake dit!

vi spiste på 2 plasser da vi var der i fjor og jeg kan absolutt ikke si at det var hverken dyrt eller vondt.

vi bestilte pizza i kjuttaviga. helt vanlig pizzapris. blei ikke fattig av det. så spiste vi pommes frites og hamburger i sabeltanns verden senere. maten smakte helt ok. jeg fikk ikke tårer i øynene over hvor godt det var men det smakte av pizza og hamburger og jeg blei mett;)

det eneste av mat vi hadde medbragt var frukt, kjeks og litt drikke til barna. (hadde med litt ublandet saft og fylte opp når det blei tomt for å slippe å bære med oss litervis med drikke)

men dersom du ønsker å ta med så er jo det også fint. jeg ville gjort det veldig enkelt og bare pakket med smurte baguetter i plastfilm, ei pakke servietter og heller kjøpt drikke i parken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...