Gå til innhold

Å slutte med bleier: potte eller rett på dass? Hva som er best?

Anbefalte innlegg

Lille jenta mi er 11 mnd, men jeg tenkte- skal hun begynne å øve å gå på potte så er det vel på tiden. Men ikke sikker på om det er best... Er det bedre å vente og heller lære henne å gå på vanlig do? Har hørt om at barna blir redde/nekter å gå på dass da de er vant til potten....

Noen erfaringer????

Fortsetter under...

Mine to største gikk vi direkte på do. De var ikke engang interessert å sitt på en liten potte :D

På hu minste her heim gikk vi igang med både potte å do. Men hun har bare brukt potte hvis det er opptatt på doen.

Har en do og et bad , så potta sto inn på badet sånn just in case. Blir mange do turer i begynnelsen. Å hvis det er opptatt på do, tenkt vi det var bedre at hun hadde potta på badet istedet for å tisse seg ut.

Ville nok si jeg liker best doen. Da lærer dem seg fra første stund hvor det skal skje :)

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

etter min mening, rett på do. potte er nok en ting å avvennes med, sånn jeg ser det, og dessuten finnes det toaletter de fleste steder, mens potta stort sett er å finne hjemme;) hang opp hjemmelaget klistremerkeskjema ved siden av toalettet vi da, så fikk han smilefjes for hver gang han brukte doen. det var kjempestas! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...