Gå til innhold

han har lyst på et barn til, det har ikke jeg..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vent og se? Kanskje du ombestemmer deg siden?

Hvis det ikke er noen grunner til å sette i gang akkurat nå, f.eks at du begynner å bli opp i årene? Eller hadde du spesielt tøffe svangerskap som gjør det ekstra tøft for deg å gå inn i et nytt? Hva er dine grunner?

Det vil være leit for han om han ikke får de barna han ønsker seg, samtidig kan han jo ikke tvinge deg. Se for deg hvordan det ville vært for deg om det var han som nektet deg å få et sårt etterlengtet barn. Ville du tålt det? Ville forholdet sprekke av det?

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, men jeg ville ihvertfall tenkt meg nøye om før jeg sto på mitt i en slik sak..

Det er forskjellige grunner til at jeg ikke vil ha flere barn.

Mulig det har noe med å gjøre at jeg var alene med mitt første barn i 8 år.

Vårt felles barn er nå 2 og han krever utrolig mye og er veldig vilter. Han har såvidt begynnt å sover over natten, eller det har vart nesten en uke så mulig han bare har en fin periode. Jeg får alt for lite søvn, da jeg kke er hjemme før rundt midnatt fra jobb. Jeg gjør det meste av husarbeid hjemme og føler jeg rett og slett ikke har overskudd til et barn til. Jeg vil ikke at det å ha barn skal være stress og mas, jeg vil at det skal være kos og jeg vil vite at jeg har tid og energi til de barne jeg har/får. Det føler jeg ikke jeg har og mener det rett og slett blir feil å sette et barn til verden.Økonomien vår tilsier også at vi ikke har råd til et barn til.

Hva mener dere nå? Er jeg egoistisk?

Det er lett for far å sitte i sofaen og få servert mat, rent tøy og babyer. Du er ingen automatisk fødemaskin og dette må du ta opp med ham. HVIS han ønsker flere barn betyr det endring i samholdet som familie. Hvorfor har du akseptert å gjøre det meste av husarbeidet?

Skal du gi etter for et barn til, bør ihvertfall mannen innse at dette tar bare mer tid av "fritiden" hans. For du skal ikke stå med alt arbeidet alene!

Men du kjenner vel mannen din godt nok nå etter et barn, ble det endring i hans ansvarsfølelse? ;)

Tenker at dersom den som skal gå svanger i ni mnd, føde og amme.. ikke har overskudd, så kan den som bare skal være tilskuer til det hele egentlig bare gi etter. NEI, om du ikke orker flere barn, bør han støtte deg i det. Lett å ville ha uten at det koster han noe rent fysisk...

Annonse

Hvis minstemann bare er 2 år så er det null problem å vente litt.

I tillegg vil jeg forlange av mannen at han må bidra mer, slik at det blir rettferdig fordeling av arbeidsbyrden i huset. Hvis du er totalt utslitt nå, så blir det ikke noe bedre av å få enda en unge. Det må han forstå.. Har du fortalt han at du er sliten, at du synes det er skeiv fordeling av husarbeidet? Gjør han noe annet som veier opp for det du gjør innendørs?

Vent uansett til 2-åringen er blitt greiere. Du er nå veldig sliten og da er det ikke lurt å ta viktige avgjørelser..

Skjønner at mannen din vil ha mer enn ett barn, vilter eller ei. Særlig når du serverer han alt på sølvfat.. ;)

Hvi han kke gidder å gjøre noe særlig med husarbeid f.eks så mener jeg for det første at han må tvinges til det. For det andre kan du i stor grad bestemme dette med barn selv siden det meste faller på deg og han tror det bare er å sitte på ræva og vente på at du er ferdig med å amme/skifte bleie/mate osv osv. Aner typen og kan tenke meg at han er en fovokst guttunge som tror du kan opptre som ekstramammaen hans. Barn bør ikke få barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...