Gå til innhold

Vanlig at magen ser slik ut 5 dager etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg VET at dette høres ut som kritikk. Og jeg VET at det er foskjell på oss alle, enten vi er tykk eller tynne, høye eller lave, har hatt stor eller liten mage i svangerskapet (osv).

Men jeg syns nesten hun ser gravid ut fremdeles på disse bildene. Har selv to barn, og har fått ganske så flat mage etter begge fødslene, bare et par dager etter fødsel. Selvsagt ikke helt som før, men slett ikke så "stor og rund" mage som hva hun har her..? Er det vanlig, eller kan det ha med den unaturlig trente magemuskelaturen hennes å gjøre? :-)

Fortsetter under...

Nå glemte du link da, men hallo?! Du snakker om en dame FEM DAGER etter fødselen, er det mulig å være så frekk? Og det høres ikke ut som kritikk, det ER kritikk uansett hvordan du vrir og vender på det. Livmoren skal trekke seg sammen etter en fødsel, og det tar ikke to timer heller.

Annonse

og svaret er forresten ja uansett, mer uvanlig å ikke se gravid ut kun 5 dager etter fødsel. Nesen alle damer har noe igjen, litt bollemage. Jeg så i hvertfall ut som jeg var 5-6 mnd på vei etter 5 dager etter. Gikk bort kort tid etterpå.

Beklager, glemte linken ja:

http://www.seher.no/871673/pink-var-ute-med-babyen-fem-dager-etter-fodselen

Og at man ser smågravid/tykk ut etter en fødsel, er jeg enig i, anonym over her. Men at man ser ut som om man er skikkelig langt på vei i graviditeten fremdeles kan vel ikke være så vanlig? Gjelder iallfall ikke dem jeg har besøkt på sykehuset etter fødsel - og det har vært før enn etter 5 dager..?

HI

alle ER faktisk forskjellige!Jeg fikk normal mage før jeg forlot sykehuset(selvsagt litt rundere enn før og med et par strekkemerker), men allikevell ganske flat egentlig...men hallo, 5 dager etter fødsel!Det er 5 dager, ikke mnd!

Det der så helt naturlig ut synes jeg. Tror jeg så omtrent slik ut selv også 5 dager etter fødsel, om ikke enda større. I tillegg har hun jo en veldig trang topp på bildet, noe som fremhever magen ekstra mye.

Hva mener du forresten med "unaturlig trente magemuskulaturen"?

Det er vel ikke mulig å være unaturlig trent? Enten er man godt trent, middels trent eller utrent. Eller....?

Annonse

Den magen så ut som en fast og fin gravidmage ca. 25 uker på vei eller noe slikt. Det vanligste er vel å være rimelig deigete? Det har i alle fall jeg vært. Jeg har aldri hatt flat mage, men etter fødslene har jeg alikevel følt meg tynn selv om det va langt fra sannheten.

Ja, jeg formulerte meg utrolig dårlig da jeg skrev "unaturlig trente magemuskler". Jeg mente at hun har unormalt GODT trente magemuskler. Tror ikke jeg kan komme på en eneste kvinne (foruten kroppsbyggere som bruker all tid og energi på denslags) som har magemuskler som Pink. Ser helt sprøtt ut- fascinerende!!

HI

Hehe. Sant nok- etter å ha tatt bildet i nærmere ettersyn, ser jeg jo at det ikke bare er magen som er stor.. la ikke merke til det da jeg så bildet første gangen! ;-)

Men jeg har selv endel kg for mye, og likevel var ikke magen min i nærheten av å være hverken så stor eller så gravid-lignende etter fødselen..så det kan jo ikke være bare derfor!? Uansett - konklusjonen får vel bli at det ikke er unormalt/uvanlig, men at det likevel er "i enden av skalaen" for hva som er vanlig (skal jeg tro svarene her inne, iallfall..)

HI

Ja! (jeg er 21.00). Jeg formulerte meg litt klønete. Jeg mente at Pink ser normal ut i forhold til de andre superrmammaene (som f. eks. Fru Beckham etc).. Og at de (underernærte hollywood-mammaene) ikke burde sette standarden for oss andre:)

Men jeg mistenker kanskje at Pink ikke kommer til å beholde pondusen så alt for lenge; hun er visstnok helt rå på å trene:)

Jeg var nylig i praksis på fødeavdeling som sykepleierstudent (og har flere barn selv), og det er mange som har "gravidmage" etter fødsel, også av de som er slanke i utgangspunktet. Det kommer vel an på hvor fort livmoren trekker seg sammen etter fødselen.

Det er mer uvanlig med de som har like flat mage igjen når de reiser hjem etter min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...