Gå til innhold

Kan man gå over på dagpenger etter endt barselpermisjon, hvis man ikke har noen fast jobb .. og bare har vært vikar de siste årene??

Anbefalte innlegg

Jeg jobber nemlig i et vikariat som går ut rett før jeg skal ut i permisjon. Det er ingen utsikter til forlenging av vikariatet heller.. Når jeg kommer tilbake etter endt permisjon er det ikke sikkert det er noen plass for meg på den jobben jeg har nå, og jeg må derfor ut på jobbsøking. Kan jeg få dag-penger da..fra endt permisjon, og frem til jeg får meg ny jobb??regner de i såfall grunnlaget ut i fra barselpengene mine?

Fortsetter under...

Grunnlaget for å få dagpenger er vel ikke om du har hatt fast jobb eller vikariat men at du har tjent nok til å motta det.

Gikk fra jobb til permisjon. Under permisjon ble jeg oppsagt og etter oppsigelsestiden gikk jeg over på dagpenger. De tok grunnlag i hva jeg tjente under permisjonen ja.

Jeg ble sagt opp mens jeg gikk gravid, og hadde derfor ingen jobb å gå tilbake til etter endt permisjon. Jeg søkte om dagpenger, og fikk dette innvilget. Heldigvis fikk jeg meg jobb etter 2 mnd, men det er greit å søke i god tid... da en ansettelsesprosess tar lang tid.

Er det ikke noe med at man må ha barnet hos dagmamma eller i barnehage, for hvis man ikke har det er man ikke reell arbeidssøker?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...