Gå til innhold

Spørsmål til dere som trener og eller kan noe om slikt:)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå nådd min kroppslige grense i forhold til hvor mye det er lov å henge av hud! Har bikket 30 år og pupper, rumpe, mage og alt som henge kan- henger!

Har hatt div. medlemskap på treningssentra oppgjennom, men kom ikke annet ut av det enn dårlige unnskyldninger og månedlige betalinger..

Men nå har jeg jeg blitt flink jente!

Jeg har nå i 2 hele uker gått turer på 1,5 time i raskt tempo, jeg har jogget 40 min av gangen, jeg har syklet på treningssykkel og jeg har tatt div styrkeøvelser på mage, rumpe, lår og armer:)

Mange dager har jeg også tatt 2 turer;)

Men så til spørsmålet;

Jeg gjør i utgangspunktet ikke dette for å gå ned i vekt, men for å stramme opp. Jeg har derfor ikke kombinert min nye hobby med noe diett, men må jo si at jeg har blitt mer bevisst på mitt daglige inntak!

Feks har jeg kuttet ut sjokolade og potetgull hver dag, jeg spiser oftere og mindre posjoner. Tar gjerne to ryvita knekkerød istedenfor 2 skiver osv

MEN da jeg veide meg for å se fikk jeg litt hakeslepp: jeg har gått OPP 2 kg! HVORFOR?

Æsj- blir jo demotivert av slikt! Har jo gått så mye at jeg måtte snu og gå hjem med bikkja på tur nr.2 i går for hun protesterte mot mitt ivrige engasjement på tur:)

Og hvor fort kan jeg forvente å se noe resultat tro? Tenker da på min snertne sprettrumpe, 6-pack på magen og struttepupper selvfølgelig;)

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med ny endring i livet ditt - som absolutt høres ut som det er for noe godt! Man anbefaler jo at gravide er i regelmessig aktivitet og helst minst 30 minutter om dagen.

Men; det er helt normalt at du kan oppleve at vekten øker i starten. Særlig hvis du er flink og trener litt styrke. Muskler veier som kjent mer enn fett (og gir deg også økt forbrenning) og derfor kan du legge på deg når du trener. Det er "kjipt" i den forstand at du tror vekten øker, men kroppen setter pris på det, og det er bedre å følge meg på eks. buksene dine og se om de sitter løsere etterhvert. Bruk et målbånd og se om du blir mindre over mage/hofte/lår og ikke bry deg så mye med vekta.

lykke til videre!

Takk for svar!

Godt å høre at det ikke er unormalt:) Er forresten ikke gravid- ferdig med den epoken etter 3 svangerskap:)

Får finne frem et målebånd og skrive opp mine mål isteden ja! Som sagt så gjør jeg det jo ikke for å gå ned i vekt, men ble litt snurt da;)

Hi

Jeg tenker at om du bare har holdt på i to uker, så kan ikke muskelmassen ha økt så veldig mye enda. Ikke så merkbart. Men om du trener en del, så drikker du sikkert mer også.

Jeg er sikkert på at om du fortsetter, så vil du merke nedgang, Og som hun over sier; muskler veier mer enn fett. Og ikke bry deg så mye om vekta, men heller om mål. Jeg er 170 cm og veier 68 kg. Alle sier jeg er tynn,men jeg skal ikke være tynn med den vekta. Jeg er helt i øvre sjikt av normal, nærmer meg overvektig. Uten klær kommenterer alle musklene mine.. Så muskler veier mer enn fett :-)

Stå på med ny livsstil. Kroppen nyter godt av det selv om det ikke er umiddelbare positive resultater :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...