Gå til innhold

Sykemelding ved fødselsdepresjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sånn hadde jeg det og.... jeg gikk å ventet og håpte på at noen skulle komme og ta over for meg hele tiden.... det som er veldig viktig er at du får hjelp.... du må snakke om dette... i mitt tilfelle var det å bli "tvunget" til å ta meg av baby det beste... og ved hjelp av psykolog begynte det å gå bedre allerede etter 3-4 uker...

hvor lenge er det siden du fødte?

Annonse

Jeg har hatt fødselsdepresjon ved begge fødslene. Begge gangene fikk mannen min sykemelding (ikke meg, men han) for å være hjemme og bistå meg.

Første gang fikk han en sykemelding på 6 uker, andre gangen var det bare 3 uker. Var utrolig mye hjelp. Er sikkert ikke vanlig at mannen får sykemelding selv om han ikke er syk, men helsesøster og legen mente at det var dumt å belaste oss med mye papirarbeid og NAV stress hvis han skulle overta permisjon.

Baby er nesten seks måneder, gikk egentlig fint de fire første månedene, så har det bare blitt verre og verre. Ting føles bare trist og håpløst, jeg gruer meg for å være alene med barnet mitt og jeg blir sur og irritert på han fordi han gjør det babyer gjør. Så et eller annet er det som ikke er riktig med meg. Skal til fastlege og mest sannsynlig henvises videre. Men ville gjerne hatt far hjemme til å ta seg av den stakkars guttungen frem til jeg får hjelp av noe slag. Guttne min har jo ikek gjort noe gæærnt, det vet jeg jo, allikvel er jeg sur og irritert på han. Så ønsker rett og slett far hjemme en periode så baby får den omsorgen han fortjener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...