Gå til innhold

Hvor lenge må mann jobbe for å ha krav på sykepenger etter endt sykemelding?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen snylting her nei. Var sykemeldt pga operasjon i 6 uker. Nå 2 mnd senere må det opereres på nytt :(

Så lurte bare på om jeg da fikk sykepenger, da jeg mener å ha lest et sted at man må jobbe så og så lenge for å ha krav på det?

Hvis du har vært sykemeldt 6 uker tidligere har du nok hatt en samtale med arbeidsgiver der dere har fyllt ut en oppfølgingsplan og sendt til NAV. Og hvis du nå blir sykemeldt igjen er det vell 12 ukers plan så dialogmøte med NAV etter 26 uker. Pass på at dette ikke går utover 1 år, da mister du retten.

Fortsetter ikke dette, eller begynner det å telle på nytt når du nå blir sykemeldt igjen?

Annonse

Hæ? Trygdesnylting? Man kjenner andre på seg selv!

Jeg har samme problemstilling, men har kjempet mer enn du antagelig noen gang kommer til å gjøre i hele ditt liv for å klare å komme tilbake til jobb. Det første halve året etter at jeg er tilbake vil jeg ikke ha mulighet til å være sykmeldt f.eks. med influensa f.eks....

Dette gjelder da for oss som har vært sykmeldt i ett år.

Du var sm i 6 uker.. da må du jobbe 16 dager for at det ikke går utover arbgiver perioden, samme som med egenmelding.

men har du vert sammenhengende sm i 1 år/eller 52 uker i løpet av 3 år, må du jobbe 6 mnd for å opptjene rett til sykepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...