Gå til innhold

jeg er nabo med svigers.....langt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei? Og du vil ikke flytte med barnet. Da får du skaffe deg en punchingball å slå løs på. Kanskje mens svigermor ser på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke lese igjennom alle svarene, så jeg gjentar sikkert masse, men...

 

Mange har foreslått at dere må flytte, og det er jeg enig i. Man lærer folk hvordan de skal behandle deg, så om du ikke setter ned foten så kommer ting heller ikke til å bli forandret. Hvis ikke mannen vil ta det opp med henne, gjør det selv. Forandre situasjonen eller innfinn deg med den, om du forstår.

Vil også kommentere at det faktisk ikke er så rart at damene har flyttet fra mannen eller at moren fortsatt tror han er 6 år. For måten mannen håndterer moren på så kunne han like gjerne vært 6 år også. Både han og moren må forstå at det nå ikke er de som er kjernefamilien lenger, men han, du og barna. Moren er ikke lenger den viktigste kvinnen i hans liv, det er det du som er. Om de ikke klarer å kutte navlesnora så kommer han til å ende opp alene (igjen). Hvis jeg var deg, hadde jeg leid en leilighet i nærheten (langt nok unna til at moren ihvertfall må ta på seg skoene for å komme på besøk), og sagt til mannen: Barna og jeg flytter, du kan velge om du vil flytte med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i det siste har jeg bare gått rundt å "frest" når hun er her:P prøver å VISE at jeg ikke synes det er ok...av og til lar jeg barnet være sammen med henne i 2 etasje, mens jeg sier at jeg går ned å setter på vaskemaskin o.l:P

 

jeg skal få han til å innse at han kommer til å ende opp alene og hvor lite kult det er nå som han nærmer seg 40!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så viktig for deg å ikke fornærme svigermor?

 

Er det viktigere å ikke fornærme henne enn å få til en endring?

 

Ta en prat med mannen om dette, gjerne med en tredjepart til stede - parterapi, familievernkontor, sjekk med kommunen hva de har å tilby, og så danner dere felles front mot damen - eller (lar det skure å gå i noen år til før dere) skiller lag.

 

Det blir ingen endring av ønsker, du må faktisk aktivt gjøre noe her - for deg selv, for forholdet og for dine barn.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan:)

måtte lese den her tråden, ja for det var som å lese min egen historie...

Bor sikkert 20 m fra svigerforeldrene mine, ufrivilig! dem flyttet dit da dem ervet et hus atmed oss (noe som ikke var forventet) stuvinduene våre vender mort deres,og de kan se rett inn. men de skulle bytte vinduet og vi ble enige om at dem skulle ha usikt en annen vei...Ble det gjort??Nei , byttet bare til to i stedet for et stort....hogget ned all skogen på hele eiendommen (sikkert forbest mulig uinnsikt)...har innvistert i persienner ja, da dem "ofte" kan tilate seg å stille seg opp og virkelig kikke inn vinduet, banke på...

Svigermoren min buser inn på soveromet f.eks. en hgang jeg dusjet ungene 8satt i undertøyet) kom hun bare rett inn på badet...skulle tro hun hadde vett til å snu når hun så meg halvnaken, men nei satte seg ned hun...ble ikke å si noe for jeg var så forskrekket...kom også en gang ned i trusa og t- skjorte når jeg hadde besøk (hun viste om det)...galskap ja..

lærer også ungene våre uvaner (i mine øyne) som å tisse i sluke eller ute på plenen når doen er bare meter unna!!! favoriserer tl tider, framhever at den ene ungen er penere enn den andre ,ba henne da komme seg ut av huset mitt om hun sa noe slikt igjen!!!( den som "ikke " var pen satt å hørte på!!!! kjenner noen ganger jeg blir irritert bare jeg ser ho/dem, men får da dårlig samvittighet, er jo tross alt ikke bare vondt ment alt...selv om hun rett ut har sagt at jeg har stygge pynteting i huset, vasker for mye, og må la mannen min sove mer...svigerfar mener tom sønnen er flink å få luften ut, flott at du promper (mens vi har besøk)!!! tilbyr seg aldri å hjelpe til f.eks å bake, hente ungene osv. så spør man om baking sier hun ja, men glemte det av til dagen...evt spiser opp kaken selv!!skulle oppbevare en halv kake i kjellerene hennes fordi det var fult i kjøleskapet vårt, å vi skulle ha selskap dagen etter å...da kom hun uten kaka og fortalte at hun hadde spist opp hele kaka !!!

 

men på den positive siden må jeg jo si at de stiller opp som barnevakt når det måtte vær (helt etter at ungene har lagt seg) for da får hun se på tv, men alikevel...kjøper av og til ting som vaskepuler, toalettpapir osv.

 

kan egentlig ramse opp i det uendelige her...men da blir det vannvittig langt...folk gidder sikkert ikke lese helt hit en gang! men skulle vel egentlig bare fram til at jeg skjønner det noe J..... godt, og har å lyst å flytte!!!men kan liksom ikke selge bardomshjemmet hans! Æ blir den store stygge ulven da...viil ikke det, visst ikke det skjer noe stort ang svigers snart, nesten man håper det så man har en meget god grunn til å flytte!!!!!!!

 

hvertfall lykke til med din svigerfamilie, jeg har nok med min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fargerikt innlegg som var verdt gjennomlesingen! Mang ei alenemor kunne sikkert tenkt seg en vaskepuler, men ikke ei svigermor som lurer på kaka i kjelleren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det (desverre) akkuratt slik som deg HI, bare at svigers er ikke nabo.

Hun ser huset vårt fra der hun bor å OM hun følger med????

Står ikke bilen parkert slik at hun ser den fra huset sitt får vi melding på mobil: "er dere ikke hjemme??"..

Er lyset på på såverommet for lenge får vi melding : "Alt bra? Lyset er på på soverommet"..

Hun bekymrer seg for ALT!!

Ser hun ikke mini en gang i uka eller mer er det samme leksa som hos deg: "hun kjenner oss ikke igjen viss vi ikke ser henne oftere"..

Får ca melding(er) hver dagom ting hun lurer på, bekymrer seg for, skal opplyse om osv. Klikker snart for meg.

Er en grunn for at jeg har trukket meg unna henne, er som oftest hjemme viss mann og barn gå på besøk dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke å frese og liksom snakke i kodespråk.

 

Det hun skjønner er ikke "svigerdatter er sur fordi jeg invaderer" ; hun ser bare "svigerdatter er en sur megge uansett når jeg kommer" - derfor plasserer hun problemet hos deg. Du MÅ være direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle elsker Raymond. Den serien sier vel noe om problematikken med å bo så tett opp mot svigermor. Altså; det er et velkjent fenomen, og jeg kan bare ikke fatte og begripe hvordan du HI gikk med på å flytte så nært din egen svigerfamilie! Har du ikke hørt at "man skal bo såpass lagt ifra svigermor at hun må ta på seg kåpen for å komme på besøk."

 

Problemet er en klisje: ingen tør si noe, hverken svigerdatter eller sønn, men man irriterer vettet av seg, det blir dårlig stemning og forholdet går til hei. Og svigermor valser rundt, uvitende om at hun er the big problemo. Hun er bare glad for å bo nær sine og aner ikke at hun gjør mere skade enn gavn.

 

Å ta det opp kan bli sett på som en stooor fornærmelse, og å bo 5 meter fra noen du har en skikkelig kald front mot er jo heller ikke noe særlig. Så det beste rådet er som alle andre her sier: Get the hell out of there!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen i det du skriver HI, svigermor bor rett over veien med vinduene vendt mot våre. hun ser om vi er hjemme, om lyset er på om kveldene. er nesten sånn at jeg ikke gidder å være ute på terassen når det er bra vær for da kommer hun løpende. jeg har innvistert i persienner som ofte er hlt lukket. mannen min jobber som sjømann så jeg er lenge hjemme alene av gangen, og da er hun om mulig enda værre å ha med å gjøre. jeg må låse dører og vinduer, ellers så kommer hun bare rett inn. det har hendt flere ganger at jeg har kjørt bort på ettermiddagen bare for å slippe besøk av henne. noe av det mest irriterende er at hun tilfeldigvis kommer akkurat i det kveldsstellet til barna er. så kan hun ta helt over. og det er alltig jeg som er vanskelig, mannen min kan aldri gjøre noe feil. hvis hun er her og jeg spør mannen min om han kan gjøre meg en tjeneste sår jeg alltid en slengkommentar på et jeg ikke må være en slavedriver osv. hos oss er det kommet så langt at jeg ikke lenger gidder å ha noe forhold til svigermor, og mannen min har vært pent nødt til å be henne holde seg unna til hun får invitasjon til å komme over når jeg er alene med barna. Jeg er som hun over her som oftest hjemme hvis mannen tar med barna over på besøk, hun kritiserer alt jeg gjør. jeg legger ungene for tidlig, gir de for lite godis, har de for lenge i barnehagen, kunne fortsatt i evigheter. heldigvis sier mannen ifra om han får med seg noe av det hun gjør og sier, men hun er sleip og sier ting når han ikke er tiilstede. du har min dypeste sympati HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow.... Jeg er en av de heldige som har et supert forhold til min svigermor. Men jeg har hatt "svigermødre" som ikke har vært så gode å ha med å gjøre, og det eneste dere alle sammen kan gjøre er å fortell hvor landet ligger. Og ikke glem å inkludere samboerne deres i dette å. Det er hovedsaklig en stor samtale som kommer til å svi, fok blir sure ei stund men herregud! ALT for husfreden! Ta dere sammen, inviter dem hjem på mat osv, så når alle er mette, i godt humør og barna er lagt slipp bomba da. Ingen vits i å holde det i seg lengre. Og til deg rett over her 02:22 jeg hadde tatt dama i nakken og kasta henne ut hvis hun fortsatte med denne snakkingen. Jeg har min hele fulle og dypeste sympati for dere, MEN gjør noe med situsjonen eller godta omstendighetene. Ikke gi dere uten en kamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...