Gå til innhold

jeg er nabo med svigers.....langt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og det er et problem.

 

Ja, jeg vet alle snakker så stygt om svigers osv osv osv...men her er det et problem som har gjort at han som nå er samboeren min har blitt singel 3 ganger, pga svigermor!!!:P

Svigerfar er helt super, men svigermor er så påtrengende.

Til og med samboer sier hun vil eie alt og alle!

 

Vi er altså naboer.De kan se når vi er hjemme, når vi går ut, når vi har glemt å tatt inn syklene for kvelden osv, dere skjønner :)

Jeg føler meg overvåket. Sambo sier han har flere ganger måtte ha gått inn bakveien for å få fred!?!

 

Hun er her stortsett hver dag, noen ganger bare 4 ganger i uka, men jeg synes det blir for mye. Hun legger seg borti ting og jeg prøøøøver hardt å holde ting inne, men snart føler jeg det eksploderer!

En gang ringte hun meg 3 ganger og jeg tok ikke tlf, var nettopp stått opp med minsten og jeg tenkte jeg skulle ringe henne når jeg var ferdig stelt med barnet og meg selv.

Da fikk sambo høre etterpå "nei hun tok ikke tlf, men jeg SÅ i snøen at hun hadde ikke gått ut enda!" (da hadde hun tydeligvis vært på døra også...)

 

saken er; sambo TØR ikke si ifra til moren. Han sier at i hennes hode er han enda 6 år!

I tillegg har sambo en sønn fra før som ikke bor her, og hvis han skal komme plutselig og vi egentlig har andre planer pga mor og far hadde avtalt andre dager, så skal svigermor troooompe seg gjennom å få han hit, selv om vi har planer og SIER IFRA!

(og nei jeg har absolutt ingenting imot barnet, men er så kjipt når det skjer gang på gang når vi har snakket med mor og det er ok). Meeen så skal svigermor trompe.....åååååå hehe...

 

noen tips?:S

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jo vært fint om samboeren din kunne ta dette opp med henne. Fordi det plager deg, og fordi det plager han.

 

Selvsagt er det fint at hun vil hjelpe til, passe barnebarnet sitt som han har fra før. Men det er bf og biomor som bestemmer dette, ikke hun!

 

Det er uansett noe som du bør unngå å lage noe stuss om, da blir det vel bare du som blir utpekt som den store stygge ulven..

 

Hvis det blir virkelig ille, hvorfor ikke flytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten sette foten ned og si klart fra hva som er ok eller ikke, ellers flytte. Selv hadde jeg pakket sakene og flyttet for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan tro jeg har foreslått det gang på gang!MEN samboer vil ikke det pga jobb og venner, men jeg føler ikke jeg makter mere!Går på "otta" her hele dagen for kanskje snart kommer svigermor:P Forrige gang så jeg hun gikk ut ytterdøra og jeg fortet meg å kle på mini og komme meg ut, tok meg et minutt...uff skal ikke være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel ikke om å flytte så langt? Eventuelt kan du leie et sted og så kan han komme dit og "prøvebo" litt. Se om det ikke er litt godt. :)

 

Mora hans virker utrolig kontrollerende, og så lenge han ikke sier ifra til henne så turer hun på. Men HAN må si ifra! Viktig.. Kan eventuelt skrive et brev, eller gjøre avtaler om at hun får komme på besøk maks to dager i uka f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi klar beskjed til svigermor:

 

- Du, jeg (vi) har ikke tid til (å underholde) deg nå, jeg må legge på / du må gå hjem.

 

- Avtalen med xx's mor er slik, ikke bland deg oppi.

(eller be barnets mamma om å lage egne avtaler med farmor, utenom dere)

 

Begynn å voldgjeste svigermor. Gjerne kl 6 på morningen:

- Å, mini ville stå opp og så tenkte jeg at det ville smake med en kopp kaffe (og frokost).

Ikke rydd etter dere.

 

Kjøp hund, og tren den opp til å markere svigermor

 

Flytt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe noen gode forslag her:)

 

hun bruker ikke å Ringe før hun kommer heller(bare den ene gangen), hun luuusker seg inn(pga hvis mini sover), og hører hun oss så roper hun "hohooooooo" oh my Gaaahahad JEG BLIR GÆRN!

 

Det er nesten blitt slutt mellom meg og samboer pga dette også...(de 3 andre stakk jo også pga dette problemet!)

 

Jeg sa til han at det finnes ikke noen om hadde godtatt dette!Jeg advarte han om at jeg kommer til å si ifra til henne og si rett ut at dette plager sønnen hennes også, men at han tør ikke si ifra!For nå er det nyss før jeg henter bananesker og flytter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller stå klar med hageslangen og så spyle henne og så utbryte "Åh, giddameg, du SKREMTE meg!!!" Bruk gjerne litt tid på å ikke snu vannet vekk fra henne ;)

 

Ellers: invitér henne til en prat om hvor slitsomt det er, begge to, og avtal at hun kan komme en gang i uken MAX, etter at det er laget en avtale om det. Svigerfar bør også være med, for å kunne minne henne om hva som egentlig ble sagt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har bestemt deg for å flytte. Han må være totalt tøffel som ikke sier ifra!

 

Hva med å la han lese denne tråden? Kanskje han får en oppvekker..

 

Han må bestemme seg, er det hun eller du som er hans familie og førsteprioritet? Hvis han velger henne, da vet du jo at det bare er å flytte.

 

Eventuelt kan du leie en leilighet som han også kan få bo i. Bare for å kjenne på hvor deilig det er å slippe å ha heksa i nærheten.

 

Hvorfor låser dere ikke døra da, forresten? Bytte lås så hun ikke kommer seg inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha hageslangen var god ja!;) men tror ikke jeg har hjertet til å gjøre noe slikt:P

 

vet ikke om jeg tør si til henne at 1 gang i uken er nok. Hun blir så innmari snurt om man sier noe negativt til henne!:S

I tillegg sier hun når vi er der (et par gang i mnd pga vi får NOK!) " Åh stakkars *barnets navn* han kjenner seg jo ikke igjen hos oss, se så fortumlet han er!"

" å er det SLIK dere ser ut!?! "

"...må be mamma ta deg med hit oftere!"

da får man jo virkelig lyst til å dra oftere...not

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han blir sikkert bare surere om jeg ber han lese denne tråden:S han tør virkelig ikke si ifra for da blir han "straffet":P uff er helt sykt...

 

låse døra har jeg prøvd noen ganger, noen ganger funker det, andre ikke da hun hører oss i huset!Eller har sett at vi har gått inn...

 

er ikke noe her i nærheten å leie for tiden, men kunna jo vært en ide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det har reist tre samboere tidligere på grunn av svigermor, bør det da ringe ei bjelle hos sønnen.

Svigermor klarer nok ikke å ha familien så nært seg uten å gå helt "bananas". Så han bør gå med på å flytte så snart som mulig.

 

Eller er det noe med at dere bor billig i nærheten av henne? Uansett bør han flytte, så ille som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt så er han ikke med på å flytte!:( jeg hadde flyttet på sekundet jeg!(selv om vi har nytt hus!bygd 2 år før jeg flyttet inn)...

ja hun går virkelig bananas...jeg sa til samboer istad at hvis det ble slutt nå så flytter jeg fra plassen!orker ikke mere...søren altså at han ikke kan si ifra!!!!Redd sin egen mor, jeg sier jo ifra til MIN mor om det er noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha flyttet innefor kommunen eller lignende.

Da vi flyttet hjem til mitt hjemsted flyttet vi i samme område som foreldrene mine, men langt nok unna til å ikke se hverandre fra stuavinduet... Det var noe både jeg og mamma var veldig enige i.

 

Med foreldre/svigerforeldre skal det være såpass avstand mellom hjemmet at man ikke ser hverandres hus fra stuevinduet, og må ha på seg jakke for å dra på besøk :-)

 

Uansett, lykke til, det høres ikke særlig kjekt ut med å ha svigers så tett innpå seg.

Inviter svigermor på en kopp te en kveld og fortell henne fint hva du føler om deres svært tette forhold, hva du aksepterer og ikke aksepterer. Vær vennlig men svært tydelig ovenfor henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe er så enig om avstanden som du forklarer:)

 

hadde håpt samboer kunne ta denne praten med henne, men han har nok ikke fått utdelt baller enda,siden han er mammas lille gutt...ååååå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et knall forhold til min svigermor. men det er mye fordi jeg tørr å si ifra. vi kommuniserer oss imellom.

 

Jeg ser ikke hvorfor DU ikke kan si ifra. Selvfølgelig er det best om han gjør det, men når han ikke tørr det for du gjøre det. Si det til hun rett ut: 3 har flyttet derifra fordi de ikke orket invasjonen i privatlivet.

 

Det bør hun tåle og høre. gi henne noen tips på hvordan dette kan bli bedre for deg. Si at du vurderer å flytte fordi du syntes det er slitsomt.

 

Blir hun håpløs, og ikke vil høre, ikke gidder. Da må samboer velge mellom hun og deg. men er jo tydelig hva han velger da (med tanke på de andre). Du kan jo si til han at det ikke er like kult å være singel pga svigermor når de blir gamle og dør og han sitter der alene uten noe familie..

 

Lykke til! Men helt seriøst, si ifra du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg må sikkert si ifra jeg....:( men hun blir så innmari fornærma at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si ting:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha må le!! Har det akuratt likt!! men jeg sa til min mann at han fikk velge, henne eller meg;) da han sa meg i et svakt øyeblikk var vi på visning samme dag og vi kjøpte oss nytt hus i nabo kommunene dagen etter! For en lykke!!! Nå trenger vi ikke å ta telefonen for hun ser ikke at jeg ser at hun ringer .. Og vi har flyttet en plass som ikke er på veien til noe for henne så hun mååå ringe først!! Deilig!!! Flytt 5 min unna!!! Det hjelper!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare flytt da... eller legg igjen et brev til henne. Så kan de to sitte der aleine, som de tydeligvis ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så heldig du er!

hvis jeg sier det kommer han sikkert til å si at han kan jo ikke velge mellom moren og sin kjære, synes jeg hører han:P han må være den verste tøffelen jeg har vært borti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg må tenke på barnet også, kan ikke bare flytte pga svigermor:S selv om jeg har så innmari lyst....åååå, men en ting er soleklar; hadde det bare vært meg selv å tenke på hadde jeg flyttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte velger han bort mora hvis dere flytter 5 minutter vekk?

Det er jo ikke langt vekk i det hele tatt.

 

Du får lese opp bibelsitatet om at man skal forlate sin far og sin mor, og holde seg til sin ektefelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...