StoltHønemor<3 Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Ja, da var det min tur til å skrive om fødselen min. 24 dager før termin ville vår fantastiske sønn komme ut til den store verdenen. Det startet onsdag den 8 Juni med litt murringer og tak i ryggen, som jeg kjente ble litt regelmessige og noen andre ikke.. Så på kvelden dro vi inn til føden for å sjekke, og der ble vi over natten. Vi dro hjem igjen på torsdags formiddag og lot det være. På fredagsmorgen kom det mer og mer regelmessig og jeg ringte min mann og ba han om å komme hjem fordi jeg ikke ville være alene. Takk gud for det.. Vi dro inn til føden, og der ble det konstatert 1 cm åpning fortsatt, så vi dro hjem igjen med humøret mitt i bånn. Hvis jeg skulle ha det sånn i flere dager så ville jeg bli gal! Utover dagen ble riene verre, og jeg var bestemt på at jeg IKKE skulle dra til sykehuset bare for å bli sendt hjem igjen, så jeg pesa meg igjennom disse riene. Stod på badet og sang for meg selv for å beholde fatningen.. Vondere og vondere ble det, og tilslutt begynte jeg å gråte. Det var vondt tilslutt ja.. Min mann ville at vi skulle dra inn, og jeg kom meg sånn noenlunde ned trappa og inn i bilen. Banna høyt på vei inn til sykehuset og kom inn der og satte meg på gulvet for det gjorde så inn i helv**** vondt. Egentlig skulle jordmor sjekke CTG men sjekket åpningen først. Da ble det konstatert full åpning!!! Lettelse, panikk, frykt, glede osv dalte i hodet mitt.. Så jeg fikk presset meg selv til å gå til fødestuen, og plutselig gikk vannet. Vi kom på sykehuset 20:05, og 20:15 gikk vannet. 20:40 var han ute.. Så ja, det var en intens og rask fødsel. Absollutt verdt det, og nå er vi hjemme etter 3 dager på barsel grunnet han er litt liten. Han ble født 24 dager før termin, veide 2315 gram, 44 cm lang og 34 rundt hodet Så nå nyter jeg min nye tilværelse som nybakt mamma, min mann nyter og være pappa og vi koser oss som foreldre <3 Så jeg takker for meg, og ønsker alle lykke til <3
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Gratulerer din heldiggris! Min fødsel varte i 25 timer...
Strandloppa og lillebror Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Gratulerer så mye! Det hørtes jo ut som en veldig grei fødsel, bortsett fra litt venting i forkant. Kos deg med babyen:)
summer85 Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 Gratulerer så mye med en liten gutt =) Kos dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå