Gå til innhold

Dere som har bodd sammen med barnas far noen år....

Anbefalte innlegg

Vi har 3 barn sammen, og bodd sammen i 7 år. Nå er samboerforholdet slutt, og jeg har nylig flyttet med barna. Han eier huset. Han betalte huslån, strøm, komm.avg ++. Jeg betalte mat, klær, leker, bil og barnehage. Han har fått invistert i eiendom, og jeg har brukt penger på ting som taper seg i verdi.. Og jeg har vel ikke krav på noe. Eller har jeg? Noen som vet? Ingen samboerkontrakt. Planen var jo at forholdet skulle jo vare.....

Fortsetter under...

Nei, du har ikke krav på noenting ettersom dere ikke har samboeravtale, og du selv har latt ham stå som eier av huset og betale alt av lån etc. Utrolig naivt å sette seg selv i en slik posisjon. Hva tenkte du med?!

Tenkte det var noen unntak med felles barn, men er vel ikke det da.. Du må gjerne kalle meg naiv, men er ikke ute etter hva folk mener om meg. Han eide huset vi bodde i før vi ble kjærester, og jeg har aldri villet kjøpt meg inn i huset. Men jeg skal nok klare meg med englebarna likevel :-)

Oiii. De fleste planlegger vel at forholdet skal vare, men de aller færreste setter seg selv (og barna!) i en slik situasjon. Han har jo faktisk tjent masse penger på dette forholdet han da, mens du har holdt hele familien med mat og forbruk og løpende regninger. Synes litt synd på deg jeg nå. Lykke til!

Jo du har krav på halvparten eller hvertfall en viss sum når dere har barn sammen, og bodd sammen så og så mange år! Sjekk dette ut med advokat eller lignende!

Vet om fler som har trodd de ikke har hatt krav på noe...og gått i "fella", og endt opp med ingenting!!

Sjekk det ut hvertfall! :D

Annonse

Har hørt man kan ha krav på noe jeg også, men vet liksom ikke hvor jeg skal sjekke. Lite lyst til å ta kontakt med en advokat. Men er så redd for at vi skal bli uenig pga dette! Har nevnt det for x, men han ble selvfølgelig ikke blid for det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...