Gå til innhold

Samværsavtale & ferietid..

Anbefalte innlegg

Bf og jeg har avtale der han kommer hjem til oss to ganger pr. uke. Men i avtalen står det ingenting om ferietid, så kan jeg da dra bort med barnet i ei ukes tid i sommer? Bryter jeg da avtalen? Står bare under avtalen at ferietid avtales når barnet er eldre, og vi har ikke ny mekling før barnet er sju måneder. Hva gjør jeg da? Vil jo så gjerne bli med familien min på ferie!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143318754-samv%C3%A6rsavtale-ferietid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvis vi da havner i retten (som vi mest sannsynlig gjør etterhvert..), kan han ikke da bruke dette mot meg? At jeg "bryter" den gjeldende samværsavtalen? Og når vi sier to ganger pr. uke i papiret, pluss at han blir med på kontroller (6-ukers, 3-mnders, o.l.), kan da en seksukers-kontroll regnes som ett samvær dèn uka?

HI.

Ingen kan forvente at du ikke skal dra på ferie pga noen timers samvær. Gi far beskjed i god tid og for og vise velvilje kan du jo tilby noen timer ekstra samvær uka før og etter ferie.

Selfølgelig skal du ha mulighet til og dra på en liten ferie. Mest sannsynlig skal nok far ha en liten ferie også slik at samvær går ut.

Om du er bekymret så kan du jo alltids ta en telefon til famileværnkontoret og spørre.

Husk forresten og tilby annet samvær og slikt skriftlig/ sms slik at du for alltid vil ha ditt på det "rene".

Lykke til :)

Si frai forkant, så vet han om det og kan evt bruke den tiden til noe annet. Foreslå på sms at han gjerne kan være en time ekstra før eller etter, så viser du at du er på tilbudssiden. Angående være med på kontroller osv. Ja, det kan absolutt regnes inn i samværet. Har dere avtale om hvor lenge samværet skal vare per gang? Eks to timer ene dagen i uka, da kan jo kontrollen være samvær nr to den uka. Er jo ikke meningen at far skal styre hele livet heller.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...