Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nummer en sov ikke noe annet sted enn i vogna, men lillesøster vil ikke! Skjønner ingenting. Hun er nå ni uker og bare hylskriker i vogna, uansett om jeg triller eller ikke. Det er jo et problem, det andre er at hun ikke sover noe annet sted heller enn i bæresele samtidig som vi gynger og gynger....

Til dere som har opplevd det samme: Når begynte de å like og ligge i vogna? Hva gjorde dere når dere var ute (må jo ut å finne på ting med storebror)? Hvordan kan jeg få henne til å like å ligge å sove for seg selv, kan virkelig ikke gå å gynge henne i søvn i mei-taien i evigheter eller, er jo helt utslitt allerede....

Og hun samsover om natta, ikke noe stat å ligge i senga alene heller....

Fortsetter under...

Skrevet

har ikke slitt med dette selv, men har du prøvd å gjøre vogna trangere? legg teppe osv tett rundt henne. Kan også være et tips å legge en av dine T-shirts oppi, slik at hun lukter mammaen sin :) legge den inntil kinnet hennes f.eks.

synes å ha lest om flere som har slitt med dette, så du får sikkert bedre tipa av noen :)

lykke til!

Skrevet

Skal ikke si at det er løsninga på alt, men har du sjekket henne hos fysioterapeut eller manuellterapeut? Gutten min sov så og si ikke på dagen, og ikke så bra på natta heller. Vogna funka også dårlig. Han hadde låsninger flere steder, etter å ha vært hos manuellterapeut sover han :) Kan uansett være greit å sjekke ut, det er jo gratis for barn med behandlingen.

Skrevet

Har du sjekket om hun har noen låsninger i ryggen eller nakken? Mange som sliter med søvnen om de har det. Ville sjekket hos kiropraktor eller manuellterapeut.

Skrevet

Her var det også bare hylskriking i vogna, og i seng/ bilstol for den saks skyld, de første 4 månedene. Hun var en skikkelig kroppskontaktbaby, som nektet å sove andre steder enn LIMT inntil kroppen min, i bæresjal eller sele. Vi sjekket henne hos man.terapeut, og hun hadde noen små låsninger, men ble dessverre ikke noe mer fan av å ligge alene av den grunn..

Da hun nærmet seg 4 mnd, tok vi en gradvis tilvenning til vognsoving- hun skrek en del i begynnelsen, men jeg utviklet en spesiell "vugge-og ruggetaktikk" hehe, som gjorde at hun klarte å roe seg ned og sovne uten så altfor mye hyl og skrik. Men litt protester ble det jo i starten, men jeg vugget alltid vogna oppe på bakhjulene, slik at bagen hevet seg sånn at hun hele tiden kunne se ansiktet mitt og ikke følte seg forlatt.

Dette gikk stadig bedre etterhvert, og det tok ikke lange stunden før hun sov alle lurene sine ute i vogna, helt uten problemer=) Så det er håp, bare gi det litt tid er vel mitt råd (og ja, lag det trangest mulig rundt henne, her hadde vi heldigvis den store vinterposen som jeg strammet godt rundt ansiktet hennes)

Lykke til, håper det bedrer seg snart!!

PS- jeg hadde henne alltid med meg i bæresjalet, og lekte med storesøster på lekeplassen, leverte i barnehagen osv, med lillesøster som et fast vedheng på kroppen;)

Skrevet

Min er nå 6 mnd og skriker noen gang fremdeles.

Hvor lenge skriker hun da?

Min skrek i opptil et kvarter før han sovna, men sov da lenge.

Kunne ikke stoppe eller bare rugge vognen, måtte gå og gå raskt.

Ble bedre etterhvert, men kan fremdeles ha det slikt.

Han sover ikke andre steder enn vogna, men kan bli skikkelig sinna når han våkner, og skriker, skriker og skriker... Sukk..

Fredelig og koselige trilleturer, hmmm, nei vel...

Annonse

Skrevet

Vi slet med at hun alltid sovnet med pupp eller flaske i munn. Så begynte vi å legge henne like før hun sovnet, dvs hun lå med øynene lukket, men sov ikke enda. Vi dyttet inn smokken, ruget lett på vognen. Noen ganger fungerte det, andre ganger ikke.

Så la vi henne vi vogna når hun var supertrøtt, men før overtrøtt.

Nå legger jeg henne i vogna når jeg ser hun trenger å sove. Hun ligger våken en stund, før hun sovner. Vi gjør det samme i senga om kvelden.

Ikke alltid det fungerer, får hun ikke den tyngre søvnen i løpet av dagen, og hun sover for korte lurer får vi en overtrett unge som kun sovner med pupp eller flaske. Da sovner hun i senga vår, så løfter vi henne over i hennes når hun sover godt. De dagene hun får lang søvn, er hun lett å legge hele dagen. Jeg har ikke klart å finne ut hva jeg gjør feil de dagene hun blir overtrøtt!

Vet ikke om noe av dette kan hjelpe dere, men det har stort sett funket for oss. Lykke til.

Skrevet

Burde kanskje skrevet at vi har prøvd det meste ;) Lage det lunt, svøpe, koseklut (tar ikke smokk), t-skjorte med min lukt og vært hos manuell terapaut... Prøvd å legge før hun blir trøtt og når hun har blitt trøtt. Sist vi prøvde skrek hun i 15 min og sov i 20. I mei-taien er det null gråt og kan sove et par timer (med en del gynging).

Nei vi må vel bare ta en vogn og seng-tilvenning vi og, men jeg får vente noen uker til. Er litt for liten fortsatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...