Gå til innhold

Dere mammaer som har startet i jobb igjen, trenger råd

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

I løpet av denne uken skal jeg starte i jobb igjen. Og jeg har en helt merkelig følelse i kroppen. Det er uvirkelig at jeg ikke skal være sammen med lillesnuppa "hele tiden" lenger. Har ikke fått stor klump i magen enda, men tror den vil komme selv om jeg vet pappaen er flink med henne.

Hvor lenge gikk det før ting gikk seg til hos deg da du startet i jobb igjen? Har du noen gode råd til meg angående det som kommer? Aner ikke om jeg kommer til å få en følelseskarusell som bare det. Er så redd vesla vil gråte etter noen dager når hun skjønner at jeg bare ikke skal en liten tur ut døra liksom.

:/

Fortsetter under...

Det gikk veldig greit å gå på jobb, var veldig greit på jobb også. Innså da jeg begynte jobbe igjen hvor mye jeg hadde savnet det, dagene bare fløy og det var godt å være på jobb igjen...

Men utrolig deilig å komme hjem igjen også da, kunne ikke kose nok med den lille på ettermiddagen. Var så koselig å legge om kvelden, ha en kosestund i pysjen osv. Selv om jeg ikke tenkte så mye på det når jeg var på jobb, merket jeg godt når jeg kom hjem hvor mye jeg hadde savnet ;)

Det går nok bra skal du se, blir veldig fint for pappaen å ha så mye alenetid med barnet også. Det gjør veldig mye for forholdet dem imellom. Da jeg begynte jobbe igjen etter første barnet hadde jeg bare jobbet en uke da mannen min kom med en diger blomsterbukett til meg og sa unnskyld for de gangene han hadde vært littegranne grinete pga tingene jeg ikke hadde rukket gjøre. Han kunne ikke fatte hvordan jeg klarte holde huset rent, vaske tøy, handle, lage middag osv SAMTIDIG som jeg tok meg av ungen hele dagen, han hadde ikke sjans i havet, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...