Gå til innhold

Hvordan vite at han er til og stole på?

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har vært sammen 1 år. Han er det beste som har skjedd meg og er utrolig snill og omtenksom. Kjempe flink med barna (vi har et barn hver av oss fra før) men...

Vi bodde langt fra hverandre da vi først traff hverandre og han flyttet ned en stund etter. I ettertid så så jeg at han hadde skrevet til ei jente like før han flyttet ned hit på facebook om hvor fin hun var, hot, deilig, at de måtte ta en kasse sammen snart osv.. Dette plaget meg litt i begynnelsen, men jeg spurte han om dette og han sa at han ikke så problemet i at han hadde skrevet dette. At han ikke mente noe med det, bare at hu var ei pen jente. Den gang tenkte jeg at det bare var meg som overreagerte og la det bare bak meg.

Så nå i våres ble tlf hans stjålet på jobb og han måtte ta i bruk den gamle tlf sin. (Han kjøpte ny tlf da han var hos meg første gang vi møttes og har ikke brukt den gamle siden) Jeg var så frekk :-/ at jeg gikk inn på tlf hans og så der et nakenbilde av eksen sin og et bilde av pupper og edlere deler av ei annen jente.. Også noen "grisemld" fra ei eller annen jente.(Disse var datert fra den tiden vi begynte å prate sammen, vi hadde enda ikke møtt hverandre da.) Syns dette var veldig ubehagelig og jeg angret på at jeg i det hele tatt hadde vært inne på tlf hans og sett. Men for og bare få det ut av verden så tok jeg det nok en gang opp med han. Han svarte da med at dette var for lenge siden og at han ikke hadde tenkt på dette en gang siden han ikke hadde brukt tlf etter vi møttes første gang osv.

Han hadde et veldig tubulent forhold til morra til datteren hans. De var sammen i 7 år, men hadde det ikke noe bra. Hu sleit psykisk og det blei bare verre og verre før han tilslutt brøyt ut av forholdet. Men her en dag da vi var hos foreldrene til min samboer så kom vi i prat om morra til dattera hans. Han var ute med faren et lite øyeblikk, så det var bare meg og morra der da. Hun har pratet mye om eksen hans og hvor fæl hu har vært osv osv. Hvordan hu har forsømt barnet o.l., men det hun sa denne gangen skremte meg litt. Hu fortalte at eksen hans hadde kommet til morra og vist en logg fra sikkert msn, eller noe om at han hadde chattet med ei jente på nett. Dette var skikkelig grisesnakk om sex og alt mulig, og han blei da beskyldt for utroskap. Morra til min samboer forsvarer da sin sønn med å si at hu ikke trodde at dette stemte, men at det var noe som eksen hans hadde skrevet selv for å beskylde han for dette... Jeg tror jo faktisk ikke at det er helt tilfelle da.. Jeg tror at dette faktisk er noe han har gjort, og nå er jeg bare usikker på hele forholdet :-/ Selvom jeg vet at dette er mange år siden, men.. Går helt kaldt nedover ryggen på meg og jeg tenker på det hele tiden :-/ Det er så ubehagelig !

Men hva skal jeg gjøre nå da? Fortsette å dra dette tema opp igjen og igjen? Han blir irritert når jeg gnager på dette, som han kaller det.. Kan han virke som en som aldri blir fornøyd og bare må søke spenning hele tiden?

Blei langt dette her, men jeg blir så lei meg for han er en aller tiders mann på alle områder. Vi har det kjempe fint sammen. Ler og koser oss og krangler sjelden. Masse av humor har vi og han er flink å gi meg komplimenter og er ellers oppmerksom. Jeg blir så fortvila når dette hele tiden hjemsøker meg og ligger å gnager bak i hodet :-/

Fortsetter under...

Hei! selv synes jeg dette hørtes litt skurrete ut. Jeg ville kommet til bunds med dette,og snakket med mannen,og innrømmet at man har tittet litt på tlf :) kanskje han ikke tar det så ille opp? gjør han det,har han sikkert noe å skjule tenker jeg.. men jeg vet ikke,aldri vært bort lignende situasjon.

-B-

Ja, jeg har tatt opp med han at jeg snoket litt på tlf hans. Da svarte han at dette var før han flytta ned til meg osv og så ikke noe problem i dette. Det er sant at det var før vi flytta sammen, men det skjedde jo når vi pratet sammen og vi hadde møttes en gang.

Han blei ikke sur, eller noe når jeg hadde kikka på tlf, men jeg fikk jo en skammelig dårlig samvittighet :-p Jeg vil jo bare kunne stole på han, men føler liksom ikke at jeg kan det siden det stadig dukker opp ting..

Nå har du jo spurt han, å du har jo fått ærlige svar, du må jo bare stole på han. Du ser jo også at det er gamle saker. Hvis han er en god mann ellers tror jeg nok at jeg hadde latt alt ligge så lenge det ikke dukker opp noe fra nyere tid. Du risikerer bare å skyve han fra deg om du ikke klarer å stole på han. Han har ikke gjort deg noe, så du må la fortid være fortid, om du vil dele fremtiden med han.

Selv om han har snakket med andre jenter etter at dere har kommet i snakk betyr jo ikke det noen ting.

Jeg har møtt kjæresten på nett, det var først når vi begynte å date at jeg stoppet å snakke med andre mannfolk på den måten. Jeg syns da ikke jeg har ført han bak lyset av den grunn.

Det er klart han skal få prate med andre jenter. Nakenbildene sa han at jeg bare skulle slette, for det var ikke noe han hadde bruk for, så han har ikke vært urimelig der syns jeg. Men det jeg syns er dumt nå i forhold til det svigermor sa at han har blitt beskyldt for utroskap før, er jo at han skreiv tekstmld til denne jenta om hvor deilig osv hu var og at han ville treffe henne. Dette skjedde jo etter at vi hadde møttes første gang. Det skjedde faktisk på bursdagen min, ironisk nok :-p hehe

Men ja, jeg er enig med hva dere sier, og skal la det ligge og heller se fremover sammen med han :) Vi venter vårt første felles barn sammen også, så vi går jo en lykkelig tid i møte :) Og han er veldig ivrig og hjelper mye til her hjemme i forhold til graviditeten. Snill mann, det skal han ha :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...