Gå til innhold

Synes dere barn med rødt hår er vakre??

Anbefalte innlegg

Skjønner meg virkelig ikke på dere som syns blond er vakkert.Eller brunette.Det er jo dritkjedelig.

Og hvem har bestemt at brun hud er vakker? Det er ikke mange istykkersolte modeller,men endel rødhårede med "blek og sart" hud.

Fortsetter under...

Jeg har en nydelig gutt med rødlig hår. Mitt mareritt siden han ble født, er at han skal bli mobbet pga farge på håret. Det er tydligvis ikke andre barn han kommer til å bli mobbet av, det er mødrene til barna som han kommer til å omgås i årenes løp. Og desverre er jo det slik at barn tar etter alt foreldre og voksne gjør for vi er rollemodeller!!!

Forøvrig vil jeg si at min gutt har en fantastisk personlighet, har stor omtanke for de rundt seg, følger samfunnets normer og regler og har en haug med mennesker rundt seg som synes han er perfekt. Håper bare selvfølelsen hans er sterk nok til å stå i mot ufølsomme og korttenkte voksne som vil sette han i bås og mobbe han pga hårfargen!!

kjenner jeg blir så irritert av slike kommentarer.

Jeg hadde kastanjerødt hår da jeg var yngre og elsker hårfargen min pga jeg var ikke som alle.

De eneste landene jeg har opplevd som syns rødt hår er stygt er norge og storbritannia, resten syns rødt hår er fantastisk for det er ikke som alle andre.

Skjønner ikke helt hvorfor man skal bli mobbet for en hårfarge, det er jo ikke noe man velger det er noe man får. Jeg ble ofte mobbet på skole og får fremdeles kommentarer av voksne personer om at rødt hår er så kvalmt.

Forferdelig holdning til disse foreldrene må jeg si!!!

Må bare henge meg på de som er sjokkerte her. Tenkt at vi i 2011 skal spørre et spørsmål som dette... Helt på jordet. Å dømme vakkerhet ut i fra hårfargen? Huff. Ja barn med rødt hår er nydelige, med blondt hår, med mørkt hår... det er da ikke hårfargen som avgjør dette. Huff!!!

Annonse

vakreste barnet jeg vet om har rødt lett krøllet hår, porsjelenshud og knall blå øyne! hun er ikke min, men jeg hadde glatt adoptert henne på stedet om jeg hadde fått spørsmål! hun er like vakker på innsiden, en sjarmerende gledesspreder som kunn sprer smil og latter.. hadde henne 4 år i barnehagen jeg jobber i.. samme gjelder på gutt, den beste godklumpen jeg hadde siste året på småbarnsavdeling hadde rødt hår..

jeg ønsket meg en liten med rødt hår, fikk ei vakker lita blondine med rødskjær :) nå krysser jeg atter en gang fingrene for at det skal bli rødt her! :)

jeg syns barn med rødt hår er pene! jeg syns rødt hår er pent!

Man kan som voksen ha mange ulike meninger om både det ene og det andre. Men man er ikke nødt til å formidle det til sine barn fordet! Man kan holde munn!

Jeg synes ikke rødt hår er noe pluss, nei. Det er rett og slett ikke pent. Er det noe galt i det? Jeg synes ikke grått hår er pent heller (sånn blandings mellom kommunebrunt og grått, som jeg selv har).

Noen grå-hårede som blir fornærmet nå? Neppe. Men å si at rødthårede barn er mindre pene, det er så ille. Hvorfor det? Er det ille å være mindre pen? Er det ikke det indre som teller, som på din sønn? Han er sikkert helt prima! Men kanskje ikke så pen. Hva har det å si? Forhåpentligvis ikke noe!

Spørsmålet var bare om man synes rødt hår er pent eller ei. Ikke noe dypereliggende rasisme enn som så.

Jeg legger faktisk merke til rødhårete barn, med lys hud og fregner... Syns det er utrolig pent! Jeg er frisør, det eneste håret jeg har kvaler med å farge, er et naturlig rødt hår!

Forøvrig er barn vakre uansett hvilket hår de måtte ha!

Syns ærlig talt det er grunn til å tvile på morens egenskaper, når hun farger håret på ett barn! Hva sier dette til datteren?

Det er jo egentlig et helt idiotisk spørsmål... Akkurat som "synes dere barn med brune øyne er vakre"... Eeehh...

Jeg sier ikke at alle barn er like vakre - noen skiller seg selvfølgelig ut som "ekstra nydelige". Men dette avhenger i hvert fall ikke av hårfarge! (Eller øyenfarge for den saks skyld...)

Jeg har en venninne med nydelig rødt hår, og jeg har alltid vært misunnelig på håret hennes... :o) Nå ser det ut til at min yngste har litt rødskjær i håret, og jeg er spent på å se hvordan det blir når hun blir større... Håper hun arver den flotte rødfargen til tanta si :o)

Annonse

Jeg har selv rølig hår og var derfor forbrett på at sjangsen var stor for at jeg ville få barn med rødt hår. Og ja jeg ville ikke få barn med rølig hår, ikke pga av at jeg synns at det er styggt men pga av at de skulle bli MOBBET slik jeg ble gjennom det meste av barneskolen pga av at jeg har nettopp lys hud, fregner og rødt hår!!!!!!! Rølig hår er jo vakkert og skjeldent, nå er jeg stolt over min naturlige hårfarge;)

Og ja jeg fikk barn med rødt hår, han er den deiligste lille gutten i verden. Han er nå 1,5 år har masse krøller og rødt hår. Men han får bare kommentarer på hvor herlig og søt han er;)

Så til allle dere voksne, det finnes langt verre ting her i verden enn og få unger med rødt hår og for all del ikke lær ungene deres at det er styggt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...