Gå til innhold

Lopefrø mot hard mage? Evt. noe annet som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter så mye med hard mage. Drikker mye vann, å spiser variert og sunt. Jeg har til nå løst det med klyster/stikkepiller, å det kan fort bli noen ganger i uka, å det vet jeg ikke er bra..

Har prøvd duphalac (?), men blir så oppblåst i magen av det, samme med frukt og fiber tyggetabletter fra helsekosten.

Jeg føler jeg trenger å ta noe daglig som smører tarmen. Har hørt om loppefrø, men har ikke prøvd det. Noen som har erfaring med det, eller har noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Linfrø?

Ellers er vel kiwi kjent for å være den frukten som virkelig løser opp, og Activia yoghurt.

Jeg tar en god dose omega og kommer greit på do med det ;)

Skrevet

Lakris, rosiner, svisker.. Lakris hjelper veldig på meg iallefall, og godt er det også!

Skrevet

Havregrøt, frukt&fiber o.l. produkter som du sier du blir oppblåst av virker det altså, men du må gi det litt tid.

Om du ikke er vant til så spise fiber vil du få den reaksjonen frem til fordøyelsessystemet ditt blir vant til det.

Skrevet

Jeg har lang erfaring med dette, har selv vært mye plaget med forstoppelse, har prøvd alt som er av avføringsmidler, og kjerringråd og naturmidler. Det eneste som hjelper meg av naturlige ting, er linfrø. Ta 3 ss, bløtlegg i vann over natt eller noen timer. Det skal bli slimete. Bland med noe du liker, feks yoghurt eller biola, og drikk/spis dette en gang pr dag. Det er viktig å drikke nok vann også, 2-3 liter pr dag. Etter et par, tre dager bør dette virke, hvis det virker for deg. Da er det bare å fortsette, dette er ikke ment som behandling, men som daglig forebygging.

Bevegelse er også bra for fordøyelsen, merker godt om jeg har vært inaktiv, da stopper alt opp...

Skrevet

Laktulose gjør avføringen myk og smører tarmen.Selges på apotek

Skrevet

Kan godt hende de to tingene jeg har prøvd virker, men i tillegg til luft i magen sliter jeg skikkelig med å få det i meg. Men da skal jeg prøve ut linfrø.

Jeg drikker 2- 3 l. vann til dagen, å jeg går/sykler 2- 3 timer til dagen. Så tror jeg er aktiv nok.

Spiser du 3 ss. med linfrø hver dag eller?

Takk for svarene!

Skrevet

Hva med flytende parafin? Har du prøvd det? Det påvirker kun avføringen og ikke tarmene. Du kan bruke det daglig over lengre tid.

Husk det at om du har MYE fiber i kosten, så MÅ du drikke MYE. Ellers skaper fiber forstoppelse i seg selv......

En vanlig ting på gamlehjem, er linfrø ligget i vann over natten. Et par spiseskjeer daglig. Tror ikke det nytter på et gamlehjem, men hos vanlig aktive og friske mennesker vil jeg tro det er bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...